Quote from Elias Engqvist on 1 June 2009, 17:03Vem är denne man? Niclas?
BILD:http://www.funbeat.se/_uploads/photos/117417.jpg
Vem är denne man? Niclas?
Quote from Funbeat user on 1 June 2009, 17:51Det är Niclas 🙂
Det är Niclas 🙂
Quote from Funbeat user on 1 June 2009, 17:56>"i princip så handlar det ju om att träna mer för att bli bra"
När man cyklar och springer, så blir man oftast bättre på det genom att träna mer och hårdare. Icke så med simning.
Riktig simteknik är normalt inget man kan lära sig genom att enbart simm
>"i princip så handlar det ju om att träna mer för att bli bra"
När man cyklar och springer, så blir man oftast bättre på det genom att träna mer och hårdare. Icke så med simning.
Riktig simteknik är normalt inget man kan lära sig genom att enbart simm
Quote from Funbeat user on 1 June 2009, 19:08Niclas, Niklas - same same 😉
Niclas, Niklas - same same 😉
Quote from Funbeat user on 1 June 2009, 19:39Markku, precis. Man kan också titta på 13-14 åriga simtjejer, de är inte så muskulösa de heller men kan simma attans fort.
Markku, precis. Man kan också titta på 13-14 åriga simtjejer, de är inte så muskulösa de heller men kan simma attans fort.
Quote from Funbeat user on 1 June 2009, 20:47Om jag tolkar min namnes inlägg så menar han att det tar tid att nöta in bra teknik. När man kommit till en viss nivå behöver man mer bassängtid med tekniskt rätt utförd simning för att utvecklas. Då kommer simmarstyrkan bitvis av sig själv.
(ska väl til
Om jag tolkar min namnes inlägg så menar han att det tar tid att nöta in bra teknik. När man kommit till en viss nivå behöver man mer bassängtid med tekniskt rätt utförd simning för att utvecklas. Då kommer simmarstyrkan bitvis av sig själv.
(ska väl til
Quote from Funbeat user on 2 June 2009, 10:09Läser man hela mitt inlägg (såsom den gode Niclas har gjort) så framgår det ganska tydligt vad jag menar.
Det finns också en risk för att folk tror att muskelstyrka är oviktigt. Det stämmer inte. Visst, är man en sopig simmare (soj jag) så är teknik det
Läser man hela mitt inlägg (såsom den gode Niclas har gjort) så framgår det ganska tydligt vad jag menar.
Det finns också en risk för att folk tror att muskelstyrka är oviktigt. Det stämmer inte. Visst, är man en sopig simmare (soj jag) så är teknik det
Quote from Funbeat user on 2 June 2009, 10:47Låter som en intressant studie, skulle vara kul att läsa.
Låter som en intressant studie, skulle vara kul att läsa.
Quote from Funbeat user on 2 June 2009, 18:19Min poäng är att det är mycket viktigt med rätt teknik.
Tyvärr tror jag att väldigt många motionärer inte alls har rätt simteknik, men då man blir bättre i löpning och cykling genom att ta i hårdare och träna mer, tror de att samma sak gäller för simning
Min poäng är att det är mycket viktigt med rätt teknik.
Tyvärr tror jag att väldigt många motionärer inte alls har rätt simteknik, men då man blir bättre i löpning och cykling genom att ta i hårdare och träna mer, tror de att samma sak gäller för simning
Quote from Funbeat user on 2 June 2009, 19:41Där håller jag med.
Jag får känslan av att folk tror de ska kunna bli världssimmare med 1 träning/vecka. (Vilket även det leder till besvikelser) Vill man bli en riktigt bra simmare bör bra teknik nötas in med minst 2-3 simpass i veckan.
Där håller jag med.
Jag får känslan av att folk tror de ska kunna bli världssimmare med 1 träning/vecka. (Vilket även det leder till besvikelser) Vill man bli en riktigt bra simmare bör bra teknik nötas in med minst 2-3 simpass i veckan.