Quote from Guest on 24 September 2008, 15:56Efter en säsongs cykelpendling har jag sett en o annan vardagscyklist som tar sig till o från jobbet mer än ett par kvarter.
Själv försöker jag ha en så lätt o liten cykel som möjligt, för att slippa extrakilon i backar o inte fånga onödig motvind. Men
Efter en säsongs cykelpendling har jag sett en o annan vardagscyklist som tar sig till o från jobbet mer än ett par kvarter.
Själv försöker jag ha en så lätt o liten cykel som möjligt, för att slippa extrakilon i backar o inte fånga onödig motvind. Men
Quote from Funbeat user on 24 September 2008, 16:06De gillar att vicka på höfterna.
De gillar att vicka på höfterna.
Quote from Funbeat user on 24 September 2008, 16:07Okunskap och ointresserade kanske? En tjej på jobbet frågade mig om jag kunde hjälpa henne att skaffa cykel. Hon hade bara ett krav att den skulle kosta under 1000kr. Så kanske någon ekonomisk anledning ibland.
Okunskap och ointresserade kanske? En tjej på jobbet frågade mig om jag kunde hjälpa henne att skaffa cykel. Hon hade bara ett krav att den skulle kosta under 1000kr. Så kanske någon ekonomisk anledning ibland.
Quote from Funbeat user on 24 September 2008, 16:08Den främsta anledningen tror jag är att det är ont om små ramar som passar tjejer och då kränger cykelhandlare på ovetandes tjejer alldeles för stora cyklar för att få något sålt. Det krävs ganska mycket kunskap för att få tag på en ram i rätt storlek. Ja
Den främsta anledningen tror jag är att det är ont om små ramar som passar tjejer och då kränger cykelhandlare på ovetandes tjejer alldeles för stora cyklar för att få något sålt. Det krävs ganska mycket kunskap för att få tag på en ram i rätt storlek. Ja
Quote from Funbeat user on 24 September 2008, 16:32på standardcyklar finns väl ofta dam bara i stor och liten 57 cm och 53 cm eller nåt sånt trots att verklighetens damer ju varierar från jättestor till jätteliten med alla möjliga och omöjliga modeller där emellan
på standardcyklar finns väl ofta dam bara i stor och liten 57 cm och 53 cm eller nåt sånt trots att verklighetens damer ju varierar från jättestor till jätteliten med alla möjliga och omöjliga modeller där emellan
Quote from Funbeat user on 24 September 2008, 16:55Precis! Och det verkar de flesta cykelhandlare inte fatta. De tror att små cyklar inte går att sälja, och därmed binder pengar i lager. Alltså tar de inte hem små cyklar och väljer istället att kränga på intet ont anandes tjejer för stora cyklar. Och seda
Precis! Och det verkar de flesta cykelhandlare inte fatta. De tror att små cyklar inte går att sälja, och därmed binder pengar i lager. Alltså tar de inte hem små cyklar och väljer istället att kränga på intet ont anandes tjejer för stora cyklar. Och seda
Quote from Funbeat user on 24 September 2008, 17:00Det beror på vilka cykelhandlare du går till?
Det stora flertalet är sannolikt seriösa och vill inte ha sura kunder.
Det beror på vilka cykelhandlare du går till?
Det stora flertalet är sannolikt seriösa och vill inte ha sura kunder.
Quote from Funbeat user on 24 September 2008, 17:16Problemet är att de flesta som cyklar har för låga krav och är för snåla. Vill man ha en billig cykel får man hålla sig till butiker som säljer cyklar som i bästa fall finns i två storlekar.
Köper man begagnat är det knappast heller så att storleken är s
Problemet är att de flesta som cyklar har för låga krav och är för snåla. Vill man ha en billig cykel får man hålla sig till butiker som säljer cyklar som i bästa fall finns i två storlekar.
Köper man begagnat är det knappast heller så att storleken är s
Quote from Lena O on 24 September 2008, 18:02Jag tror inte att de flesta tänka snålt när de vill handla.
Snarare handlar det om att säljaren ge ett dåligt intryck.
Tar för lite tid med kunden för att skatta behovet.
Kunden känna av detta och konstatera att de kan lika gärna köpa den billigaste.
Jag tror inte att de flesta tänka snålt när de vill handla.
Snarare handlar det om att säljaren ge ett dåligt intryck.
Tar för lite tid med kunden för att skatta behovet.
Kunden känna av detta och konstatera att de kan lika gärna köpa den billigaste.
Quote from Elias Engqvist on 24 September 2008, 18:53Rasmus: Det kanske inte ens var hennes cykel!
Rasmus: Det kanske inte ens var hennes cykel!