Forum

Forum Navigation
You need to log in to create posts and topics.

... i dessa tider av löpar- och träningsboom när vissa lopp blir fulltecknade på några sekunder?

För att det är en stor apparat som tar flera dagar och kräver mycket logistik? För att de riktiga entusiasterna som var med förra omgången inte springer län

Tja, svårt att säga.

Kan kostnad vara en faktor?

Jag var lagledare för vår klubb två år i slutet av 80-talet, och sedan sprang jag för ett annat Gävlelag ett flertal år på 90-talet i Sankt Olavsloppet mellan Östersund och Trondheim. Väldigt roliga löpar

Bra, Ingmari!

Vi behöver över huvud taget fler lopp i Umeå-trakten, med tanke på den terräng Umeå har att erbjuda. Folk tror i allmänhet att Umeå är en ganska platt yta. Gemensamt för dem är att de inte bor i Umeå. Från järnvägen till McDonalds längst ut

Jag som inte känner till det sen innan kollade lite på det för att se varför jag inte skulle ställa upp.

Hemsidan är helt föråldrad och har dålig struktur och information. Svårt att få sig en bild av vad det är för lopp. Det verkar vara någon typ av staf

@Anders Andersson:

Det är ju mat och logi som de gör pengar på under tävlingsveckan! Det kan man nog inte ha några invändningar emot. Särskilt inte i glesbygd. Och dessutom så har alla lag egna idéer om hur och var man ska bo och äta, så individuella lös

Det är väl så, men de kunde kanske informera bättre än vad de gör. Frågeställningen i tråden här var ju varför det gått så trögt för Vindelälvsloppet jämfört med andra lopp.
Jag skriver bara vad jag ser och reagerar på. De småsaker jag nämner tar inte må

Kollade hemsidan, och kan hålla med om att den inte utnyttjade och gjorde reklam för allt det som är attraktivt med ett lopp efter Vindelälven och dess bygd. Den gav inte särskilt mycket, inte heller inbjudan. Först i PM:et får man en mer detaljerad info

Intressant att läsa om båda era perspektiv. Vore bra om Vindelälvsloppet hade kunnat kombinera dem bättre, alltså entusiasmen från förr med bättre marknadsföring och presentation. Hemsidan är inte alls kul till exempel. Jag har inte sett någon info om lop