Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumCykelVarför ingen tidtagning på motion …
You need to log in to create posts and topics.

En sak som jag tänkt på sedan förra årets Rembolopp (Avesta) där man till skillnad från föregående år inte hade någon officiell tidtagning. Nu när jag kollade upp Engelbrektsrundan som någon nyligen la upp såg jag samma sak och då tänkte jag att jag måste

Alla motionslopp jag har deltagit i har man fått sin tid, tidtagning med chip, alltid. Däremot finns ingen placeringslista (utan resultatlistan är efter startnummer eller namn) och det beror ju på att man kan inte komma på en "plats"/placering om det inte

Kostnads fråga.

Det kostar minst 65kr/pers för tidtagningchip. Sedan tillkommer allt utrustning osv.

En tävling med 400 startar kan kosta 35-50,000kr. Samma lopp med 200 startar kan kosta lika mycket.

En motions lopp för 150-200kr startavgift har int

Flera av de större loppen ger tid på alla deltagare, säg alla Vätternlopp, Siljan Runt, Roslagsvåren/hösten, Hisingen Runt mfl. Så att det inte tas tid på deltagarna "nu för tiden" stämmer inte om du ser på riksnivå. Gran Fondo är ju populärt och där får

Jag förstår att riktig tidtagningsutrustning kostar många pengar och att det skulle i så fall avspegla sig i anmälningsavgifterna.

Rembotrampet som 2013 körde utan tidtagning hade manuell tidtagning 2012 och den kostar ju inget mera än att man måste ha

Men det är ju lätt gjort: Anmäl dig bara till lopp med tidtagning. Den informationen finns ju att läsa vid anmälan.

Resultatlista kommer du aldrig få på ett motionslopp, eftersom det strider mot förbundets regler. Finns det en resultatlista med placering

🙂 (t+) Sara

Skälet till att man tog bort tidtagning i Rembotrampet förra året var pga "kaoset" år 2012.
Man använde sig av manuelltidtagning och då blev det svårt när fler kom i mål samtidigt, vill jag minnas att de sa.
Jag tycker att motionslopp kan vara utan tidtag

Exakt Sara!

Vill du tävla, få resultatlistor och jämföra dig med andra; skaffa licens och anmäl dig i tävlingsklass. Motionsklass/motionslopp är ju just för motion, och därmed egentligen inte tävling. Jag tycker att det är synd att det ska vara sånt gap

Sara: (t+)

Mattias Krantz skrev:
> om bara en bråkdel av de som tävlar på om bara en bråkdel
> av de som tävlar på Vätternrundan

Nja, eftersom Vätternrundan, precis som du skriver, inte är en tävling, är det INGEN som tävlar i VR.
Däremot är det (en