Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumCykelVarför ingen tidtagning på motion …
You need to log in to create posts and topics.

Nu var det ju så här att jag frågade varför det inte var tidtagning på motionslopp! jag har ingen inblick i nåt reglemente och anser mig heller inte ha någon skyldighet att ha det!

Då har jag fått svar på frågan även fast det satt långt inne!

Fnuttar runt "tävlar" tyckte jag nog var relativt underförstått med tanke på resten av det som jag skrev. Men man kan tydligen aldrig vara tydlig nog.

Det är ingen kostnadsfråga.
Det handlar om att SCF vill att tävling ska ske på tävlingar och ingen annanstans.
Alldeles för många tävla på motionslopp som inte har tillräckligt säkerhet.
Och det gör dem för att dem är snåla samt orka inte dra i det.

De

Gazzah: (t+)

+2 Gazzah 🙂

I och med att det finns väldigt många cyklister utan tävlingslicens som tävlar på motionslopp vore det kanske bättre att lobba för en ändring, som skulle skydda alla i så fall och inte bara de med tävlingslicens?

Det är dyrare att arrangera en tävling, då avspärrningarna bla måste vara bättre och som tidigare sagts så kostar tidtagning pengar.

Idag kan heller inte tävlingsarrangörer ta ut det pris de skulle vilja, iom att scf eller riksidrottsförbundet har ett ma

Tyvärr så är liggcyklar förbjudna sedan 1932 enl UCI, men det verkar iofs bara drabba mig av de som hänger här..

Det behöver inte vara så kostsamt.
Bra tidtagning kan innebär en extra 20:- per startavgift för att täcka ett gedigert registrering vid lopp som har 300 cyklister uppåt.

Problemet i mina ögon är att antalet SCF-licenserade cyklster har år efter år minska

Ska man tävla så tycker jag att man skall göra det på tävling och inte motionslopp men jag förstår att det finns massa hinder.

Att säga att det kostar 500:- i licens och kanske 200:- i startavgift är att luras tycker jag.

Licens 700:-
Klubbmedlemskap 3