Quote from Lisa Bringhed on 26 February 2014, 11:27Spot on Gazzah (t+)
Spot on Gazzah (t+)
Quote from ellen olsson on 26 February 2014, 11:40Ovannämnda drömscenario med 100000 cyklister som bidrar med 150:-/cyklist till förbundet är inget annat än en dröm.
Jag tror att enda chansen att, i nuläget, få in tillräckligt med pengar till klubbar och förbund är att "skatta" motionsloppen ffa. de stor
Ovannämnda drömscenario med 100000 cyklister som bidrar med 150:-/cyklist till förbundet är inget annat än en dröm.
Jag tror att enda chansen att, i nuläget, få in tillräckligt med pengar till klubbar och förbund är att "skatta" motionsloppen ffa. de stor
Quote from ellen olsson on 26 February 2014, 22:56Tja, om det krävdes sanktion för att få tillstånd så skulle den risken effektivt elimineras.
Tja, om det krävdes sanktion för att få tillstånd så skulle den risken effektivt elimineras.
Quote from Funbeat user on 27 February 2014, 09:50Randonneurerna har brutit sig ur SCF för att bl a slippa betala en avgift till SCF för varje lopp de kör, och det blir ju många för en seriös randonneur.
Randonneurerna har brutit sig ur SCF för att bl a slippa betala en avgift till SCF för varje lopp de kör, och det blir ju många för en seriös randonneur.
Quote from Funbeat user on 27 February 2014, 10:12Randonné lopp har ju också andra säkerhetsåtgärder som är betydligt billigare än motionsloppens - då tänker jag ffa på maxfart.
Randonné lopp har ju också andra säkerhetsåtgärder som är betydligt billigare än motionsloppens - då tänker jag ffa på maxfart.
Quote from Funbeat user on 27 February 2014, 12:22Att det skulle krävas sanktion för att få tillstånd tror jag skulle strida mot gällande konkurrenslagstiftning, precis som att straffa deltagare i icke-sanktionerade tävlingar gör.
Jag tror för övrigt också helt och hållet på att kostnaden är barriären n
Att det skulle krävas sanktion för att få tillstånd tror jag skulle strida mot gällande konkurrenslagstiftning, precis som att straffa deltagare i icke-sanktionerade tävlingar gör.
Jag tror för övrigt också helt och hållet på att kostnaden är barriären n
Quote from Funbeat user on 27 February 2014, 15:26Jag funderade lite till på det här, om SCF först och främst är ute efter säkerhet och vill att medlemmarna ska få möjlighet att cykla (med andra) så mycket som möjligt så borde det väl vara ganska enkelt att sätta upp några enkla regler som ett motionslop
Jag funderade lite till på det här, om SCF först och främst är ute efter säkerhet och vill att medlemmarna ska få möjlighet att cykla (med andra) så mycket som möjligt så borde det väl vara ganska enkelt att sätta upp några enkla regler som ett motionslop
Quote from ellen olsson on 27 February 2014, 19:40Det är arrangörerna som vill tjäna pengar på motionsloppen. SCF får sanktionsavgiften, f.n. 20:-/cyklist.
Det är arrangörerna som vill tjäna pengar på motionsloppen. SCF får sanktionsavgiften, f.n. 20:-/cyklist.
Quote from Funbeat user on 28 February 2014, 12:03Är det någon som vet hur det fungerar i andra idrotter te Skidor och Löpning. Måste man verkligen vara klubbansluten för att få ställa upp i tävlingsklass i dessa förbund.
Är det någon som vet hur det fungerar i andra idrotter te Skidor och Löpning. Måste man verkligen vara klubbansluten för att få ställa upp i tävlingsklass i dessa förbund.
Quote from ellen olsson on 28 February 2014, 12:20Ja. Normalt sett behövs även licens, men Skidförbundet tog bort det kravet för några år sedan.
Ja. Normalt sett behövs även licens, men Skidförbundet tog bort det kravet för några år sedan.