Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumCykelVarför inte Hälsa?
You need to log in to create posts and topics.

Nu vill jag bara kolla här med er övriga cyklister;
Hälsar ni på andra cyklister som ni möter?

Det gör jag. Jag tycker att det är trevligt att hälsa på cyklister, som man vet har ett likasinnat intresse, men jag tycks inte dela det med så överdrivet mång

Ta det inte personligt...det är nog för att du är tjej.

Det är min uträkning. Folk tappar hakan när man säger "-Hej"!

-Det är ju en TJEJ som cyklar!! . Upplevt det flera gånger. De bara glor...

Jag lyfter alltid artigt på hjälmen när jag möter en tjej 😉

Aha; ja du så kanske det kan vara ... fasiken! Är det någon de ska hälsa på är det väl oss tjejer? 🙂 Är det inte kul att kvinnor cyklar? ...

Jag försöker alltid hälsa, oavsett kön på den jag möter! =) ...Dessutom tycker jag inte det är helt ovanligt med kvinnliga cyklister!

Jag hälsar på alla utom de som kör med Hybrid-CX med skivbroms.

Jag är från Östergötland, och jag känner mig träffad. Jag hälsar aldrig, bara om ja ser att det är någon jag känner.. Kanske man skulle börja och var lite trevlig 😉

Har märkt det. När jag kommer på LVG-hojen så hälsar de flesta (90%). Pendlar jag på MTB:n till någon skog/stig så hälsar INGEN... Känns som ren landsvägssnobbism... Trist.

Jag hälsar på alla på landsväg. Även de med cykelkorg. 😉

Jag har ibland tänkt att: "Aha, de har drabbats av trötthet, för trött för att hälsa - vill verka viktig"

De flesta jag möter hejar eller så hejar jag (numera). Kände mig lite obekväm första cykelåret (08) med detta men det är ju rätt trevligt. Det måste betyda att jag ser ut som en cyklist. Måste bara få till en riktig hälsning; ibland blir det bara nåt flad