Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumCykelVarför inte Hälsa?
You need to log in to create posts and topics.

Känns som jag delar fredrik Ns uppfattning.. å sen är det nog geografiskt också.. här i hälsingland kan man inte möta en cyklist utan att heja.. det bara.. ja finns där! Min tur mot ekerö (sthlm) igår gav en bisarr omvärdering av cyklisters hejande & inte

De (hannarna) var kanske lagda på "fel håll" som inte hälsade?

Eller så har de dålig syn.

"Hälsar på allt lurvigt och rakat"- du menar väl orakat? 🙂

Tja, jag funderade på det där igår, på hemvägen på Haningeleden (E-län alltså) så mötte jag tre cyklister, på racer, ingen hälsade. Efter tidigare diskussioner antog jag att det berodde på

touringcykel, med styrväska
korgar på pedalerna
gråa yllestrumpor

Jag hälsar på alla som är klädda för träning. Detta gäller löpning, cykling och paddling (...eller på sjön hälsar jag till och med på fuskare i motorbåt).

Men i Myrbo och Marma hälsar jag på ALLA. För så gör man på vischan :-).

Självklart gör jag cyklist-saluten (värdigt lyft på vänster pek- och långfinger) för alla jag på racer jag möter! Är det en välklädd cyklist med välrakade ben på en extra fin cykel så blir det en honnör. No kidding.

Ibland orkar jag inte ens lyfta på fingrarna utan nickar bara med tom blick.

klart som tusan att en försöker hälsa.....
ibland hela armen, andra gånger bara lite med handen och när man står upp endast lite nickande......men alltid något.....
ligger jag i klunga är det inte alltid jag hinner med:-(

men när jag kommer med backspege

jag hejar glatt inifrån bilen (emellanåt)! SÄRSKILT om jag har hojjar på taket

Jag hälsar på andra som ser ut att bedriva cykelträning , men bara om dom har hjälm. Så de´så

den sista skriver jag upp på