Quote from Funbeat user on 24 May 2009, 18:01Känns som jag delar fredrik Ns uppfattning.. å sen är det nog geografiskt också.. här i hälsingland kan man inte möta en cyklist utan att heja.. det bara.. ja finns där! Min tur mot ekerö (sthlm) igår gav en bisarr omvärdering av cyklisters hejande & inte
Känns som jag delar fredrik Ns uppfattning.. å sen är det nog geografiskt också.. här i hälsingland kan man inte möta en cyklist utan att heja.. det bara.. ja finns där! Min tur mot ekerö (sthlm) igår gav en bisarr omvärdering av cyklisters hejande & inte
Quote from Funbeat user on 24 May 2009, 18:01De (hannarna) var kanske lagda på "fel håll" som inte hälsade?
Eller så har de dålig syn.
"Hälsar på allt lurvigt och rakat"- du menar väl orakat? 🙂
De (hannarna) var kanske lagda på "fel håll" som inte hälsade?
Eller så har de dålig syn.
"Hälsar på allt lurvigt och rakat"- du menar väl orakat? 🙂
Quote from Funbeat user on 24 May 2009, 18:02Tja, jag funderade på det där igår, på hemvägen på Haningeleden (E-län alltså) så mötte jag tre cyklister, på racer, ingen hälsade. Efter tidigare diskussioner antog jag att det berodde på
touringcykel, med styrväska
korgar på pedalerna
gråa yllestrumpor
Tja, jag funderade på det där igår, på hemvägen på Haningeleden (E-län alltså) så mötte jag tre cyklister, på racer, ingen hälsade. Efter tidigare diskussioner antog jag att det berodde på
touringcykel, med styrväska
korgar på pedalerna
gråa yllestrumpor
Quote from Funbeat user on 24 May 2009, 18:23Jag hälsar på alla som är klädda för träning. Detta gäller löpning, cykling och paddling (...eller på sjön hälsar jag till och med på fuskare i motorbåt).
Men i Myrbo och Marma hälsar jag på ALLA. För så gör man på vischan :-).
Jag hälsar på alla som är klädda för träning. Detta gäller löpning, cykling och paddling (...eller på sjön hälsar jag till och med på fuskare i motorbåt).
Men i Myrbo och Marma hälsar jag på ALLA. För så gör man på vischan :-).
Quote from Funbeat user on 24 May 2009, 18:37Självklart gör jag cyklist-saluten (värdigt lyft på vänster pek- och långfinger) för alla jag på racer jag möter! Är det en välklädd cyklist med välrakade ben på en extra fin cykel så blir det en honnör. No kidding.
Självklart gör jag cyklist-saluten (värdigt lyft på vänster pek- och långfinger) för alla jag på racer jag möter! Är det en välklädd cyklist med välrakade ben på en extra fin cykel så blir det en honnör. No kidding.
Quote from Funbeat user on 24 May 2009, 18:39Ibland orkar jag inte ens lyfta på fingrarna utan nickar bara med tom blick.
Ibland orkar jag inte ens lyfta på fingrarna utan nickar bara med tom blick.
Quote from Charlotte Skoglund on 24 May 2009, 18:48klart som tusan att en försöker hälsa.....
ibland hela armen, andra gånger bara lite med handen och när man står upp endast lite nickande......men alltid något.....
ligger jag i klunga är det inte alltid jag hinner med:-(men när jag kommer med backspege
klart som tusan att en försöker hälsa.....
ibland hela armen, andra gånger bara lite med handen och när man står upp endast lite nickande......men alltid något.....
ligger jag i klunga är det inte alltid jag hinner med:-(
men när jag kommer med backspege
Quote from Funbeat user on 24 May 2009, 18:52jag hejar glatt inifrån bilen (emellanåt)! SÄRSKILT om jag har hojjar på taket
jag hejar glatt inifrån bilen (emellanåt)! SÄRSKILT om jag har hojjar på taket
Quote from Funbeat user on 24 May 2009, 19:06Jag hälsar på andra som ser ut att bedriva cykelträning , men bara om dom har hjälm. Så de´så
Jag hälsar på andra som ser ut att bedriva cykelträning , men bara om dom har hjälm. Så de´så
Quote from Charlotte Skoglund on 24 May 2009, 19:10den sista skriver jag upp på
den sista skriver jag upp på