Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumCykelVarför inte Hälsa?
You need to log in to create posts and topics.

Jag hälsar även på bilister............men då oftast med bara ett finger

Jag brukar också försöka hälsa på dom som ser ut att vara ute och träna,, dock finns det en del så kallade cyklister som kör utan hjälm och dom hälsar jag inte på..

Jag hälsar också på alla som verkar vara ute och cykelträna. Fast jag måste nog poängtera att av de som inte hälsar tillbaka är det minst lika många som sitter på mtb som på racer, om inte fler. Så det kanske är en fråga om att en del bara hälsar på "sina

jag hejar alltid!

Men Arne.... 😉

Ja, det är rätt!

Men Arne.... 😉

Ja, det är rätt!

Jag hälsar på alla utom dom med reflexväst...He-he

I vintras var jag på en av kanarieholmarna och reagerade över att så många cyklister hade hjälm med sig, men den satt på styret! Så följdfrågan blir, räcker det om hjälmen sitter på styret för att bli hejad på? (H)

Hej på er,
jag började cykla på sent 70-tal (väldigt ung, och i början med en "vanlig cykel) - blev lite mer seriöst på 80-talet och framåt...
Jag fick tidigt lära mig att hälsa på alla medcyklister där ute...men vad som framkom allteftersom vara att det

Inte bara cyklister! Hälsa på alla. På mina pittoreska rundor finns det gott om bönder, villaägare och annat löst folk som står med nån maskin halvvägs ut i vägen när man drar förbi på småvägarna. Att hälsa med en nick och ett leende skapar samförstånd. K