Quote from Guest on 8 October 2010, 18:04Jag springer 400m intervaller med 1 min ståvila i 4:40 tempo men fixar inte att springa milen på under en timme - när det är tävling. Vad är det för fel? Klarar jag inte pressen? Eller går jag ut för hårt? Sprang en mil hyfsat kuperat häromdagen på 58 min
Jag springer 400m intervaller med 1 min ståvila i 4:40 tempo men fixar inte att springa milen på under en timme - när det är tävling. Vad är det för fel? Klarar jag inte pressen? Eller går jag ut för hårt? Sprang en mil hyfsat kuperat häromdagen på 58 min
Quote from Funbeat user on 8 October 2010, 18:14Du är nog spänd. Försök slappna av.
Sedan är ju trängseln enorm i tjejmilen och midnattsloppet. Du kanske blir extra spänd då du känner dig spänd och springer om i ytterkurvor...
Du är nog spänd. Försök slappna av.
Sedan är ju trängseln enorm i tjejmilen och midnattsloppet. Du kanske blir extra spänd då du känner dig spänd och springer om i ytterkurvor...
Quote from Stefan Kinberg on 8 October 2010, 18:23Svaret ligger nog i din profil som beskriver dig som en person som inte gillar att springa långt.
”Om mig: Gillar egentligen inte att springa långt utan kort och fort men skall ge det en chans. effektiv och billig träning är det ju iaf.”
Det betyder att h
Svaret ligger nog i din profil som beskriver dig som en person som inte gillar att springa långt.
”Om mig: Gillar egentligen inte att springa långt utan kort och fort men skall ge det en chans. effektiv och billig träning är det ju iaf.”
Det betyder att h
Quote from Funbeat user on 8 October 2010, 18:25Kan också vara att du går ut för hårt på tävling. T ex om man försöker sick-sacka sig fram i början i trängseln. Går man ut alldeles för hårt så får man sota för det resten av loppet, de krafterna kan man inte få tillbaka. Nu vet jag inte hur du har öppna
Kan också vara att du går ut för hårt på tävling. T ex om man försöker sick-sacka sig fram i början i trängseln. Går man ut alldeles för hårt så får man sota för det resten av loppet, de krafterna kan man inte få tillbaka. Nu vet jag inte hur du har öppna
Quote from Funbeat user on 8 October 2010, 18:30Om din träningsdagbok stämmer så tränade du inte på tio dagar innan tjejmilen. Det kan vara en anledning.
Annars så tror jag du skall försöka att bara träna på och inte tänka så mycket tempo och intervaller hit och dit.
Eller är det kul med intervaller
Om din träningsdagbok stämmer så tränade du inte på tio dagar innan tjejmilen. Det kan vara en anledning.
Annars så tror jag du skall försöka att bara träna på och inte tänka så mycket tempo och intervaller hit och dit.
Eller är det kul med intervaller
Quote from Funbeat user on 8 October 2010, 19:05tack för svar! Tror ni har rätt allihop vilket tillsammans adderar upp till många minuters tapp 😉 Jag var kraftigt förkyld inför tjejmilen och startade både där och i midnattsloppet i sena startgrupper och sick-sackade mycket riktigt...
Ska nog byta min
tack för svar! Tror ni har rätt allihop vilket tillsammans adderar upp till många minuters tapp 😉 Jag var kraftigt förkyld inför tjejmilen och startade både där och i midnattsloppet i sena startgrupper och sick-sackade mycket riktigt...
Ska nog byta min
Quote from Funbeat user on 8 October 2010, 20:56Spring fler och gärna mindre tävlingar. Det är som sagt svårt att genomföra masstävlingar som midnattsloppet och tjejmilen på sina egna förutsättningar.
I ditt fall tror jag att det mest handlar om att få in tävlingsrutin och därmed få bort respekten för
Spring fler och gärna mindre tävlingar. Det är som sagt svårt att genomföra masstävlingar som midnattsloppet och tjejmilen på sina egna förutsättningar.
I ditt fall tror jag att det mest handlar om att få in tävlingsrutin och därmed få bort respekten för
Quote from Elias Engqvist on 8 October 2010, 21:13Jag tror också att det kan vara uthålligheten som saknas lite? 400m-intervaller är nog bra men 6*1000m-intervaller och sen 3*2000m-intervaller för att vänja dig vid att hålla farten lite längre!
Jag tror också att det kan vara uthålligheten som saknas lite? 400m-intervaller är nog bra men 6*1000m-intervaller och sen 3*2000m-intervaller för att vänja dig vid att hålla farten lite längre!
Quote from Funbeat user on 8 October 2010, 22:41Christer; kör du dessa i samma pass, eller är det 6 tusingar _eller_ 3*2000?
*halkar in på ett bananskal*
Christer; kör du dessa i samma pass, eller är det 6 tusingar _eller_ 3*2000?
*halkar in på ett bananskal*
Quote from Funbeat user on 9 October 2010, 10:31Jag är övertygad att Christer menar "eller". Men att man kör först 3*2000m när man kört 6*1000 några gånger.
Jag är övertygad att Christer menar "eller". Men att man kör först 3*2000m när man kört 6*1000 några gånger.