Forum

Forum Navigation
You need to log in to create posts and topics.

Precis så Leffe - jag kanske uttryckte mig lite oklart - nä allt vid samma tillfälle skulle bli lite jobbigt (för mig iaf)

OK, det lät mänskligare 🙂

Jag håller med Christer, lite mer tröskelträning är nog bra för uthålligheten. Långa intervaller, med en minuts joggvila. Eller progressiva tempopass, där man går ut lugnt, men efterhand ökar till tävlingstempo, som man sen försöker hålla nån kilometer. D

Precis Tomas - såna progressiva pass har jag också kört - bra både för kroppen och knoppen!

ja, det blir nog till att nöta lite progressivt framöver...

Dagens facit avslöjar det ni alla varit inne på - klen uthållighet och mental stryka i kombo samt att jag går ut lite för hårt, får svårt att orka när pulsen är hög. Min normala snittpuls under

Du är ju redan där egentligen. 🙂

Drickapausen stod emellan och att du safeade några kilometer från slutet. Att du kan dra iväg på 5.20-5.40 talar för att du inte är helt slut.

Du måste träna på att hålla ett jämnt tempo anpassat efter den distans du t

Om du inte har väldigt hög maxpuls så tycker jag det ser ut som du har pressat på bra under loppet och ska vara nöjd med din insatts idag. Om du ökar träningsmängden fram tills nästa lopp tror jag du springer under 1h lätt.

4 minuters drickapaus??? Sänk tempot till ett lite lugnt joggande när du dricker bara, istället för att stanna. Ingen fara att ha hög puls. Tror du hade klarat 57 idag om du bara vågat springa på utan paus.

Drickapausen var ju som ett längre kafferep men vid närmare titt ser jag att den bara var 52 s, rätt långt det med under ett lopp men i jämförelse. Det är därför tempot ser ut som det gör...

Nästa gång så struntar du i pulsen, och försöker hålla jämn fart istället. Pulsen går upp på tävling. Oroa dig inte.