Forum

Forum Navigation
You need to log in to create posts and topics.

Frågeställning som rubriken antyder.

Man tävlar individuellt för att se vem som är bäst totalt sett över tre grenar.

Om du vill ligga på rulle så får du satsa på olympisk distans där det tillåts att man ligger på rulle i en del tävlingar. Om du inte är en riktigt bra simmare så är du dock r

Men gemensam start?

Inga dylika regler i löpmomentet? Där finns ju också lite "rulle" om än i mkt mindre utsträckning. Som gammal tävlingslöpare skulle jag dessutom kunna tala mig varm om klungdynamik. =)

Rullåkning borde förbjudas.... det är ju det som är grejjen med triathlon att man ska klara sig själv.
Ang olympisk och att det blir omöjligt att få lucka på stora tävlingar varför inte göra som på tempo lopp? starta folk med några sekunders mellanrum så

Nä, inte gemensam start. Man börjar ju cykla då man kommit upp ur vattnet och klätt av o på sig för cykling!

Simning kan det också löna sig att ligga efter nån annans fötter. Men i cyklingen är luftmotstånden en stor motståndare och därmed mycket viktiga

Så hur gör man om man ska köra om? Bara ta behörigt avstånd i sidled?

Här kan du få svar på många frågor: http://www.svensktriathlon.org/files/%7BB1531AB2-A79F-4FC7-A373-C52FB711EC3E%7D.pdf

Edit: Sök på 10-meters regeln

Tackar. Spontant gillar jag det inte alls, men det finns säkert goda skäl. Klungdynamik är något av det jag tycker är vackert med både löpning och cykling..

Då ska du satsa på linjelopp. Där kan du få en hel del klungdynamik och en och annan klungvurpa.

Delad smärta är dubbel glädje.