Quote from Funbeat user on 28 October 2010, 13:17Nej, det är det inte. Det jag beskriver är ett enkelsteg. Det är bara det att man normalt flyttar med andra foten också för att hålla balansen enklare om man bara tar ett steg.
Ett dubbelsteg är två såna förflyttningar, dvs först fram med högerfoten, sen
Nej, det är det inte. Det jag beskriver är ett enkelsteg. Det är bara det att man normalt flyttar med andra foten också för att hålla balansen enklare om man bara tar ett steg.
Ett dubbelsteg är två såna förflyttningar, dvs först fram med högerfoten, sen
Quote from Funbeat user on 28 October 2010, 14:06Intressant med definitioner 🙂
Vad är ett steg?
Kan man inte säga att ett steg är en fotisättning?
I friidrotsgrenen "tresteg" så får man sätta ner foten tre gånger efter plankan om man räknar med att landningen är avslutningen av steg 3. I handboll får
Intressant med definitioner 🙂
Vad är ett steg?
Kan man inte säga att ett steg är en fotisättning?
I friidrotsgrenen "tresteg" så får man sätta ner foten tre gånger efter plankan om man räknar med att landningen är avslutningen av steg 3. I handboll får
Quote from Funbeat user on 28 October 2010, 16:23Att man har börjat räkna dubbelsteg som ett steg är väl att det blir väldigt mycket att räkna om man ska räkna hur många steg man tar på en minut. Om man då ska räkna varje fotisättning behöver man räkna väldigt fort och det är då lätt att tappa bort sig,
Att man har börjat räkna dubbelsteg som ett steg är väl att det blir väldigt mycket att räkna om man ska räkna hur många steg man tar på en minut. Om man då ska räkna varje fotisättning behöver man räkna väldigt fort och det är då lätt att tappa bort sig,
Quote from Funbeat user on 28 October 2010, 18:14Jag kan heller inte spela piano K-G...!
Jag kan heller inte spela piano K-G...!
Quote from Funbeat user on 28 October 2010, 18:50Kjelle.
Men jag kan, snarare kunde, mer ärligt ej heller dansa som de ovan.
Jag hade dock spagettiben - om det nu var något plus
Kjelle.
Men jag kan, snarare kunde, mer ärligt ej heller dansa som de ovan.
Jag hade dock spagettiben - om det nu var något plus
Quote from Funbeat user on 28 October 2010, 19:30Ah, får man pluspoäng om man kan spela piano och dansa Paso Doble? 😀
Ah, får man pluspoäng om man kan spela piano och dansa Paso Doble? 😀
Quote from Funbeat user on 28 October 2010, 19:45Tillägg till Mikaels inlägg: den romerska "milen" är alltså 1000 dubbelsteg.
Jag håller inte med om att "stride" skulle betyda dubbelsteg i detta sammanhanget. Jack Daniels skriver om "stride" som menandes samma som "step".
Tillägg till Mikaels inlägg: den romerska "milen" är alltså 1000 dubbelsteg.
Jag håller inte med om att "stride" skulle betyda dubbelsteg i detta sammanhanget. Jack Daniels skriver om "stride" som menandes samma som "step".
Quote from Funbeat user on 28 October 2010, 19:50http://www.garmin.sk/img.asp?attid=6559
Figure 4 - Stride Paths for a Walk, Jog, Run and SprintJag är ganska säker på att jag länkat till detta tidigare i någon av de otaliga andra trådarna som behandlat ämnet.
http://www.garmin.sk/img.asp?attid=6559
Figure 4 - Stride Paths for a Walk, Jog, Run and Sprint
Jag är ganska säker på att jag länkat till detta tidigare i någon av de otaliga andra trådarna som behandlat ämnet.
Quote from Funbeat user on 28 October 2010, 20:04Det är helt sanslöst vad roligt ni har vad gäller nyfundigheter. 😉
Det är helt sanslöst vad roligt ni har vad gäller nyfundigheter. 😉
Quote from Elias Engqvist on 28 October 2010, 22:02För det första (eller kanske andra) är det ju inget praktiskt problem för ingen människa tar väl 90 steg i minuten då dom springer så man vet automatiskt vad man menar.
Men, jag tycker också att språket ska vara entydigt så gott det går - men som jag ser
För det första (eller kanske andra) är det ju inget praktiskt problem för ingen människa tar väl 90 steg i minuten då dom springer så man vet automatiskt vad man menar.
Men, jag tycker också att språket ska vara entydigt så gott det går - men som jag ser