Forum

Forum Navigation
You need to log in to create posts and topics.

23-24 augusti, 2014

Anmälan öppnar 1 dec, 2013

Olympisk - 1500 meter simning, 40 km cykling och 10 km löpning
Detta är en utmaning även för den riktigt vältränade. Tävlingstiden ligger från strax under 2 timmar för eliten och upp till knappt 4 timmar.

Hej!

I julklapp fick jag en start i Triathlon Stockholm, olympisk distans.
Ska bli väldigt roligt.
Några frågor bara.. Hur fungerar allt det praktiska som att växla mellan olika grenar, och är det inte svårt att få med sig cykel och alla saker in till s

Start och växlingsområde ligger på samma plats vid Stadshuset, så det är bara att komma dit med alla grejor och duka fram på anvisad plats. Rätt trångt blir det dock.

Själv tog jag cykeln på pendeln till Karlberg och cyklade därifrån in till starten, är

Okej, tack för bra info!
Knixig som i lätt att få punka eller knixig trångt och mycket svängar?

Förresten, om man skulle få punktering, finns det service längst banan eller ska man absolut ha med sig slang, verktyg och pump?

Knixigt som trångt med många skarpa svängar och en massa andra cyklister i vägen...

Ingen service längst banan. När det gäller triathlon (oavsett distans eller tävling) är du alltid "on your own". Vid punka är det laga själv, spring med cykeln till växling eller bryt som gäller.

The hard way alltså 🙂 Då ska jag öva på att byta slang. När får man veta vilken starttid man har?

Jag har för mig att det var några veckor innan start. Så du får ge dig till tåls lite till 🙂

Ok, jag taggar ner lite 🙂

Förra året kom starttiderna ut ca 3 veckor innan tävlingsstart. Man hade dock sen möjlighet att byta starttid under någon veckas tid...