Quote from Guest on 18 June 2011, 08:23Hej!
Är det någon som känner till bra ställen där det går att komma åt en vattenkran, för att dricka, utan problem?
I trakterna kring ovanstående platser. Typ vid någon idrottsanläggning, kolonilotter etc.
Tänkte att jag skulle slippa vätskebälte när
Hej!
Är det någon som känner till bra ställen där det går att komma åt en vattenkran, för att dricka, utan problem?
I trakterna kring ovanstående platser. Typ vid någon idrottsanläggning, kolonilotter etc.
Tänkte att jag skulle slippa vätskebälte när
Quote from Funbeat user on 18 June 2011, 08:33Någon i cykeltråden tipsade om kyrkogårdar, du kanske hittar något på google maps?
Någon i cykeltråden tipsade om kyrkogårdar, du kanske hittar något på google maps?
Quote from Funbeat user on 18 June 2011, 08:35MYCKET smart, att jag inte tänkte det. Finns ju alltid en kran att vattna blommorna.
MYCKET smart, att jag inte tänkte det. Finns ju alltid en kran att vattna blommorna.
Quote from Funbeat user on 18 June 2011, 09:47På ridskolor finns det också gott om vattenkranar. I Åkeshov finns t.ex. Äppelvikens Ridskola. Jag kan inte tänka mig att det är något problem om en person går in i stallet och frågar om man får ta lite vatten (förutsatt att man är försiktig så man inte s
På ridskolor finns det också gott om vattenkranar. I Åkeshov finns t.ex. Äppelvikens Ridskola. Jag kan inte tänka mig att det är något problem om en person går in i stallet och frågar om man får ta lite vatten (förutsatt att man är försiktig så man inte s
Quote from Funbeat user on 18 June 2011, 10:53Bensinmackar
Bensinmackar
Quote from Funbeat user on 18 June 2011, 13:39Att ebjuda vandrare/löpare/cyklister vatten, måste vara ett av de mest sympatiska gesterna av gästfrihet. På sommarstället har jag funderat på att sätta upp en vattenautomat längs vägen, någon annan som tänkt i samma banor?
Att ebjuda vandrare/löpare/cyklister vatten, måste vara ett av de mest sympatiska gesterna av gästfrihet. På sommarstället har jag funderat på att sätta upp en vattenautomat längs vägen, någon annan som tänkt i samma banor?
Quote from Funbeat user on 18 June 2011, 13:42Vill minnas att vattnet på kyrkogårdar ofta anges som ej dricksvatten, dock.
Vill minnas att vattnet på kyrkogårdar ofta anges som ej dricksvatten, dock.
Quote from Funbeat user on 18 June 2011, 13:54"När nämnden i mitten av 1860-talet gjorde undersökningar av de 27 allmänna brunnar som staden fortfarande tillhandahöll kunde de konstatera att vattnets kvalitet inte var tillräcklig. Vattnet innehöll alldeles för mycket organiska ämnen och man kunde ock
"När nämnden i mitten av 1860-talet gjorde undersökningar av de 27 allmänna brunnar som staden fortfarande tillhandahöll kunde de konstatera att vattnets kvalitet inte var tillräcklig. Vattnet innehöll alldeles för mycket organiska ämnen och man kunde ock
Quote from Funbeat user on 18 June 2011, 13:55Har de egen brunn så är det kanske inte så rolig tanke...
Har de egen brunn så är det kanske inte så rolig tanke...
Quote from Funbeat user on 21 June 2011, 21:09Tog en promenad och fann lättillgängligt vatten, att dricka, på följande ställen:
* Statoil mellan Blackeberg och Råcksta
* Ängby IP - På gaveln av ett av husen närmst Vassvägen finns en toalett med separat ingång.
* Bromma Kyrka - Finns ett oräkneligt
Tog en promenad och fann lättillgängligt vatten, att dricka, på följande ställen:
* Statoil mellan Blackeberg och Råcksta
* Ängby IP - På gaveln av ett av husen närmst Vassvägen finns en toalett med separat ingång.
* Bromma Kyrka - Finns ett oräkneligt