Quote from Guest on 6 August 2010, 20:43Mina skoöverdrag i neopren är av gamla sorten så jag blir genomblöt om fötterna rätt snabbt säg 1 timme när det regnar. Fötterna håller sig ju i och för sig varma ändå men tårna blir vita och skrynkliga som russin. Om jag köper nya i sorten som är vattent
Mina skoöverdrag i neopren är av gamla sorten så jag blir genomblöt om fötterna rätt snabbt säg 1 timme när det regnar. Fötterna håller sig ju i och för sig varma ändå men tårna blir vita och skrynkliga som russin. Om jag köper nya i sorten som är vattent
Quote from Funbeat user on 6 August 2010, 20:53Tja, vattnet rinner nedför benet inne i överdraget eller plaskar upp i skon underifrån. Det är bara att gilla läget.
Tja, vattnet rinner nedför benet inne i överdraget eller plaskar upp i skon underifrån. Det är bara att gilla läget.
Quote from Funbeat user on 6 August 2010, 20:57Så länge det inte fryser till is i skorna.
Så länge det inte fryser till is i skorna.
Quote from Funbeat user on 6 August 2010, 20:59Ja, jag använder överdrag på vintern mest, och mest för vindskydd. På vintern är vatten redan is, så det är mindre problem med blöta skor.
Ja, jag använder överdrag på vintern mest, och mest för vindskydd. På vintern är vatten redan is, så det är mindre problem med blöta skor.
Quote from Funbeat user on 6 August 2010, 21:51Et lite tips, mot det vannet som renner ned benene og under det vanntette: En omgang med 4cm.alu-tape rundt anklen. For det er vel ingen her som ikke barberer benene. Under skoene på mine off-road bruker jeg akryl tettningsmasse i sporene til skruene. L
Et lite tips, mot det vannet som renner ned benene og under det vanntette: En omgang med 4cm.alu-tape rundt anklen. For det er vel ingen her som ikke barberer benene. Under skoene på mine off-road bruker jeg akryl tettningsmasse i sporene til skruene. L
Quote from Funbeat user on 9 August 2010, 16:16Kör jag med skoöverdrag betyder det att jag kör med benvärmare. Då har jag de nedersta centimetrarna på benvärmarna över skoöverdragen. Det hindrar nästan allt vatten att rinna innanför kanten ovanifrån. Detta kanske inte är stilmässigt korrekt, vad vet j
Kör jag med skoöverdrag betyder det att jag kör med benvärmare. Då har jag de nedersta centimetrarna på benvärmarna över skoöverdragen. Det hindrar nästan allt vatten att rinna innanför kanten ovanifrån. Detta kanske inte är stilmässigt korrekt, vad vet j
Quote from Funbeat user on 9 August 2010, 19:49Det finns inga vattentäta skoöverdrag.Däremot så finns det, "mer eller mindre" vatten avvisande överdrag, beronde på vilka du köper. Har själv 4 olika varianter som jag väljer mellan, beroende på hur varmt och hur blött det är. Har köpt Grip Grab, Pearl
Det finns inga vattentäta skoöverdrag.Däremot så finns det, "mer eller mindre" vatten avvisande överdrag, beronde på vilka du köper. Har själv 4 olika varianter som jag väljer mellan, beroende på hur varmt och hur blött det är. Har köpt Grip Grab, Pearl
Quote from Funbeat user on 9 August 2010, 19:51Jag har kört med två modeller varav den senaste funkat jättebra, det är Biltemas. Billigt och bra, smiter åt bra runt vristen, är rejäla så de håller lite värme.
Jag har kört med två modeller varav den senaste funkat jättebra, det är Biltemas. Billigt och bra, smiter åt bra runt vristen, är rejäla så de håller lite värme.
Quote from Funbeat user on 9 August 2010, 19:54Det är klart att det finns vattentäta skoöverdrag, men det är sådana som passar bäst med clips, inte med clipless.
Systempåse.
Man kan ha en över sadeln också om man har lädersader.
Det är klart att det finns vattentäta skoöverdrag, men det är sådana som passar bäst med clips, inte med clipless.
Systempåse.
Man kan ha en över sadeln också om man har lädersader.
Quote from Funbeat user on 9 August 2010, 19:56Tyvärr har biltema-mupparna bestämt sig för att man inte får ha mindre fötter än 42 så när mina medium (biltemas men som jag köpt av Karin W här på fnubbit) ger med sig är det kört.
Tyvärr har biltema-mupparna bestämt sig för att man inte får ha mindre fötter än 42 så när mina medium (biltemas men som jag köpt av Karin W här på fnubbit) ger med sig är det kört.