Quote from Funbeat user on 1 September 2008, 15:32Markus har en träningsdagbok!
Superkompensation fodrar lite mer träning med formtoppning.Med tanke på adeptens träning sä det kanske inte läge att tugga intervaller och riskera rehabträning i några dagar fram till loppet.
Markus har en träningsdagbok!
Superkompensation fodrar lite mer träning med formtoppning.
Med tanke på adeptens träning sä det kanske inte läge att tugga intervaller och riskera rehabträning i några dagar fram till loppet.
Quote from Funbeat user on 1 September 2008, 15:50För att superkompensera så har man inte vilodagar efter varje pass utan kör på under längre tid innan vilan.
8-12 dagar med hård nedbrytande träning och sedan vila med lågpulsträning för att rensa.
För att superkompensera så har man inte vilodagar efter varje pass utan kör på under längre tid innan vilan.
8-12 dagar med hård nedbrytande träning och sedan vila med lågpulsträning för att rensa.
Quote from Funbeat user on 1 September 2008, 15:54Beror nog på vilken träningslära man läser. Den mesta träningsteori jag har läst - inriktad på löpning då, kanske är skillnad mot cykel, vad vet jag - talar om superkompensation satt i relation till enstaka pass. Effekten kan både förstärkas och förstöras
Beror nog på vilken träningslära man läser. Den mesta träningsteori jag har läst - inriktad på löpning då, kanske är skillnad mot cykel, vad vet jag - talar om superkompensation satt i relation till enstaka pass. Effekten kan både förstärkas och förstöras
Quote from Funbeat user on 1 September 2008, 16:13Den terminologi jag har hört är att effekten av enskilda pass kallas överkompensation och effekten över flera veckor kallas superkompensation. Ibland kallas överkompensationen också för superkompensation, så det är lite begreppsförvirring.
Det är alltså
Den terminologi jag har hört är att effekten av enskilda pass kallas överkompensation och effekten över flera veckor kallas superkompensation. Ibland kallas överkompensationen också för superkompensation, så det är lite begreppsförvirring.
Det är alltså