Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningVem är vår husgud?
You need to log in to create posts and topics.

Lite löparnördig halv-off-topic såhär söndag förmiddag.

De flesta forum utvecklar ju en kultur. Kring löpningen handlar det inte sällan om hur man ska träna, vilket vidare ofta går att koppla till en känd coach. Jag har hållt önen på fyra forum under någ

De tre övre forumens husgudar håller jag med om. Men att Brad Hudson skulle vara på väg att bli husgud här håller jag inte med om.

Funbeat känns generellt sett mer spretigt än de övriga sajterna och att det är en mindre mycket mindre andel här som håller

Rolig trådtanke! Kanske är det så att vi på funbeat har ett helt Pantheon, som de gamla grekerna. Brad Hudson känner jag inte till, blir att titta lite på. Annars är väl Frida B en bra husgud 😉

Sedan tror jag "problemet" mindre är att det är mycket folk

Brad Hudson vem är det? Om jag skulle säga nån så vore det Szalkai men jag röstar också på Frida B. 😉

Annars så är funbeat inte utpräglad löparsajt så det kommer influenser från bl.a. cykel och skidvärlden också vilket är anledningen att jag hänger här.

För att förtydliga: jag avsåg trångsynt nog Löpnings-gruppen på funbeat. Övriga grupper känner jag dåligt till.

Med detta inte sagt att coacher från andra uthållighetsidrotter inte skulle kunna vara husgudar. Ett visst mått av löpning behöver förmodligen

Brad är i alla fall min husgud sedan i våras. Det jag gillar är hans filosofi att träningen måste anpassas till individen, att alla är vi olika och därför presenterar han inga färdiga träningsprogram.

OK, jag får väl förtydliga. Det finns ett antal cyklister, triatleter och skidåkare (jag t.ex.) som hänger i löparforumet också.

Jag hänger uppenbarligen inte med alla nymodigheter och nya stärnor. Är det bara jag som fortfarande håller fast vid gamla löparförebilder som Emil Zatopek mfl?

Skönt att det finns cyklar. De är betydligt snabbare.

Håller inte riktigt med på vissa punkter:

- Tycker inte Maffetone är så dominerande på Jogg.se, även om han är populär bland vissa
- Romanov verkar avgudas ganska intensivt här och där (fast han förmedlar ingen komplett träningsfilosofi)
- Letsrun.com ha