Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningVem gjorde rätt?
You need to log in to create posts and topics.

12

Idag var jag ute och sprang en mil i kuperad terräng (Skatåsmilen Gbg).

Efter ca 1 km springer det om mig en kille.
Jag har rygg på honom ett bra tag men när jag blir trött efter en uppförbacke dricker jag lite vatten medans jag går i ca 10-15 sek.
Tänkt

Hej!

Nja, det finns nog inget rätt och fel, men visst verkar det dumt att inte dricka i en sån värme under 10km... Men det finns faktist folk som inte "tävlar" när dom tränar, så om han hade för avsikt att springa sin träning på det sätt han gjorde det s

Eftersom han var var först i mål så gjorde han väl rätt eller 🙂

Ganska vanligt att folk tävlar i löp och skidspår, komma först är ju alltid kul.

Jo jättevanligt (jag är själv en sådan - dock numera så långsam att alla springer om mig istället!!), springer därför "åt fel håll" på motionsspåret när jag vill hålla ett speciellt tempo utan att hetsas av andra löpare!

Jag brukar skifta riktning fram och tillbaka - men håller med det är svååårt ofta att hålla ett tänkt tempo när man blir omsprungen.

gav upp det där med att tävla med andra efter att som 15åring blivit omcyklad i en backe av en 85årig farbror. jag hade bockstyre och en massa växlar, han hade en gammal damcykel. också sista gången jag cyklade

Ur träningssynpunkt är det garanterat nyttigare att köra som du gjorde och inte totalt ta ut sig, särskilt med tanke på väder och att Skatåsmilen är rätt kuperad. Att ta ut sig fullständigt ger ju ökad återhämtningstid.

Sedan ska jag erkänna att jag är e

Jag tycker definitivt att du gjorde rätt!

Om det sedan innebär att den andra joggaren gjorde fel är ju inte alls säkert, han kanske vill träna så, eller så hade han inget vatten med sig att dricka av, eller så tränade han backträning (fast då borde han

"Mitt enda tips är: snegla inte för mycket på andra löpare."

Det var ta mig fan det bästa jag läst på detta forum i år!!! Excellent Lee! 😀 (t+)

@Louise
Det viktiga är att du tyckte att passet var kul....
Att löparen framför dig tyckte att det var kul...

Sedan är det ur prestations synpuknt, bättre att ha vatten med sig när det är 25grader..

12