Quote from Guest on 10 March 2011, 08:51Hej,
Idag var jag ute och sprang med min htc desire och endomondo.
Endomodo skrev att det blev 7,24km.
Efter export från endomondo och import till Funbeat sa Funbeat 6,99km(Man kan undra vem som har rätt 🙂 )
Any idea ?
Hej,
Idag var jag ute och sprang med min htc desire och endomondo.
Endomodo skrev att det blev 7,24km.
Efter export från endomondo och import till Funbeat sa Funbeat 6,99km
(Man kan undra vem som har rätt 🙂 )
Any idea ?
Quote from Funbeat user on 10 March 2011, 09:01Ingen av dem, de räknar bara olika.
Det finns lite olika kartverktyg där man kan mäta en uppritad runda om du vill ha ännu ett felaktigt värde att jämföra med.
http://www.gmap-pedometer.com/
http://www.gpsies.com/home.doFunbeat har ju också den funkti
Ingen av dem, de räknar bara olika.
Det finns lite olika kartverktyg där man kan mäta en uppritad runda om du vill ha ännu ett felaktigt värde att jämföra med.
http://www.gmap-pedometer.com/
http://www.gpsies.com/home.do
Funbeat har ju också den funkti
Quote from Funbeat user on 10 March 2011, 09:42Hej,
Jo det är så jag gör.
Men om man kör något program som gör spring milen under 1 timme blir det lite klurigt om 10km blir 9,5km 🙂Men får köra milen under 55min så har jag marginal (H)
Hej,
Jo det är så jag gör.
Men om man kör något program som gör spring milen under 1 timme blir det lite klurigt om 10km blir 9,5km 🙂
Men får köra milen under 55min så har jag marginal (H)
Quote from Funbeat user on 10 March 2011, 09:45Uppmätt sträcka kan man bara se som ett förslag. 🙂
När jag vill kolla min form springer jag en och samma runda och jämför bara tiderna.
Uppmätt sträcka kan man bara se som ett förslag. 🙂
När jag vill kolla min form springer jag en och samma runda och jämför bara tiderna.
Quote from Funbeat user on 10 March 2011, 09:56Du kan titta på hur fb och edmondo lägger upp rundan på en karta och se hur väl det stämmer överens med hur du verkligen sprang.
Men annars, välj den kortaste så får du ingen negativ överraskning när du skall springa ett lopp.
På (i stort sett) alla lopp
Du kan titta på hur fb och edmondo lägger upp rundan på en karta och se hur väl det stämmer överens med hur du verkligen sprang.
Men annars, välj den kortaste så får du ingen negativ överraskning när du skall springa ett lopp.
På (i stort sett) alla lopp
Quote from Funbeat user on 10 March 2011, 09:59När jag sprang midnattsloppet, såg jag att GPS:en hade dålig kontakt och fastnade på en multi-path signal, så det blev ett litet "hopp" till andra sidan ett hus. Så då blev ju sträckan längre (och min snitthastighet överskattad 🙁 )
Kan nog vara ett van
När jag sprang midnattsloppet, såg jag att GPS:en hade dålig kontakt och fastnade på en multi-path signal, så det blev ett litet "hopp" till andra sidan ett hus. Så då blev ju sträckan längre (och min snitthastighet överskattad 🙁 )
Kan nog vara ett van
Quote from Funbeat user on 10 March 2011, 10:00Mjäla, allt är ju approximationer förstås, men fb;s aritmetik är sisådär här och var och objektivt fel. Avrundninsfel, så inget jag bryr mig om, men det golvas till heltal och sedan summeras ibland, ibland inte, tex.
Jag vet inget om endomondo, men någon
Mjäla, allt är ju approximationer förstås, men fb;s aritmetik är sisådär här och var och objektivt fel. Avrundninsfel, så inget jag bryr mig om, men det golvas till heltal och sedan summeras ibland, ibland inte, tex.
Jag vet inget om endomondo, men någon
Quote from Elias Engqvist on 10 March 2011, 10:12Att ta snittet av mätvärdena är ett utmärkt sätt att minimera felet!
Att ta snittet av mätvärdena är ett utmärkt sätt att minimera felet!
Quote from Funbeat user on 10 March 2011, 10:20På motionslopp mäter jag inte ens utan använder alltid officiell siffra oavsett om det stämmer eller ej.
På motionslopp mäter jag inte ens utan använder alltid officiell siffra oavsett om det stämmer eller ej.
Quote from Funbeat user on 10 March 2011, 10:47Du menar att du inte har med dig eller har på din GPS?
Annars gör du som jag, mäter men skiter i siffran och använder den officiella 🙂
Du menar att du inte har med dig eller har på din GPS?
Annars gör du som jag, mäter men skiter i siffran och använder den officiella 🙂