Forum

Forum Navigation
You need to log in to create posts and topics.

12

Nä, har inte med den. Brukar räcka med km-skyltarna för att räkna ut om jag hinner till spärrtiderna. Jag är inte den snabbaste löparen precis 😀

På motionslopp för cykling har jag hastighetsmätare, men det är ju av praktiska skäl när man ligger i klunga

Jag vet inte om detta har någon relevans för diskussionen, men jag har sprungit flera sträckor som jag kontrollmätt med cykel (noggrant kalibrerad), och endomondo har satt dem allihop klockrent.

Finns en gammal diskussion om detta.
Tittar man när funbeat laddar ned så börjar den med ett värde och sedan laddar den kartan o distansen blir kortare.
Har för mig att man använde förre mätpunkter på fb och därför blir lite genare än tex garmin, jogg, sa

På tävlingar är jag intresserad av den exakta sträckan men inte på träning. Dessutom utgår ju en del program från tid snarare än en viss sträcka, men även innan jag gick över till den typen av upplägg så var den exakta distansen ganska oviktig.

Det här är inget svar på din fråga, men när jag har testat Endomondo mot min Polar med fotpod så har det varit exakt lika resultat. Det tycker jag är imponerande. (t+)

Edit, förtydligande

Det är inte sant att endomondo har bättre noggranheten än andra enheter. Endomondo får en position från telefonens positionergstjänst vilket kan vara ren gps, med eller utan kompass och med eller utan cell-positionering. På vissa telefoner kan det alltså

Andreas jag skrev

"
Fick som svar att endomondo ( och andra tools ) är mer exakta när verktyget räknar själv och inte läser in från en fil.
"
dvs Endomondo pratade om alla verktyg som räknar sälva 😉

Endomondo pratade om skillnade mellan läsa in och rä

12