Quote from Guest on 22 June 2009, 20:49Blev lite filosofisk idag på vägen hem, vem drabbas mest utav motvinden?
Den lilla lätta cyklisten eller den stora tunga?
😉
Blev lite filosofisk idag på vägen hem, vem drabbas mest utav motvinden?
Den lilla lätta cyklisten eller den stora tunga?
😉
Quote from Funbeat user on 22 June 2009, 20:59den med störst frontarea mot vinden?.
(dvs den stora tunga)
den med störst frontarea mot vinden?.
(dvs den stora tunga)
Quote from Funbeat user on 22 June 2009, 21:02Den som drar.
Den som drar.
Quote from ellen olsson on 22 June 2009, 21:21Om bägge har en bra sittställning så är det den stora tunga men en del små lätta cyklister brukar kunna slarva bort sina fördelar...
Om bägge har en bra sittställning så är det den stora tunga men en del små lätta cyklister brukar kunna slarva bort sina fördelar...
Quote from Lena Bjerlöw on 22 June 2009, 21:42Jag har med min lilla erfarenhet upplevt motsatsen, alltså att jag som "stor, tung cyklist" hade fördel i vinden. Det var under ett triathlon i USA då det verkligen blåste! Folk blåste omkull och kraschade i svängar, och på raksträckorna vid fälten ryckte
Jag har med min lilla erfarenhet upplevt motsatsen, alltså att jag som "stor, tung cyklist" hade fördel i vinden. Det var under ett triathlon i USA då det verkligen blåste! Folk blåste omkull och kraschade i svängar, och på raksträckorna vid fälten ryckte
Quote from Funbeat user on 22 June 2009, 21:52även fälgval spelar roll.. är det ordentlig sidvind så upplever jag mina 16-ekrade hjul som betydligt mindre sidvindskänsliga, än mina 32ekrade.. dock så var det ju om motvind som frågan löd 🙂
även fälgval spelar roll.. är det ordentlig sidvind så upplever jag mina 16-ekrade hjul som betydligt mindre sidvindskänsliga, än mina 32ekrade.. dock så var det ju om motvind som frågan löd 🙂
Quote from Funbeat user on 22 June 2009, 22:03Den lilla, större frontyta i förhållande till kroppen/ effekten
Den lilla, större frontyta i förhållande till kroppen/ effekten
Quote from Funbeat user on 22 June 2009, 23:06Nisse Mandus har rätt.
Nisse Mandus har rätt.
Quote from Funbeat user on 22 June 2009, 23:12Det beror på hur de är tränade.
Michael Hubbner var riktigt vass på 500 meter men inte så bra på 5 mil.
Gustav är precis diametralt motsatt.
Det beror på hur de är tränade.
Michael Hubbner var riktigt vass på 500 meter men inte så bra på 5 mil.
Gustav är precis diametralt motsatt.
Quote from Funbeat user on 22 June 2009, 23:17Kan du utveckla det där lite David? Hur skiljer det mellan deras kroppsegenskaper? Hur skiljer det mellan hur de drabbas de av vind?
Kan du utveckla det där lite David? Hur skiljer det mellan deras kroppsegenskaper? Hur skiljer det mellan hur de drabbas de av vind?