Quote from Funbeat user on 12 December 2010, 14:58Ok, jag förstår.
Är Funbeat/internet en bra plats att vara på när man jagar anonymitet? Känns som Excel är betydligt säkrare om man känner sig hotad.
Uppladdade bilder är för evigt uppladdade. Det är väl det man bör tänka på.
Ok, jag förstår.
Är Funbeat/internet en bra plats att vara på när man jagar anonymitet? Känns som Excel är betydligt säkrare om man känner sig hotad.
Uppladdade bilder är för evigt uppladdade. Det är väl det man bör tänka på.
Quote from Funbeat user on 12 December 2010, 15:03Fast om man avregistrerar sitt konto är väl inte bilderna kvar?
Fast om man avregistrerar sitt konto är väl inte bilderna kvar?
Quote from Funbeat user on 12 December 2010, 15:05Risken finns att bilderna ligger kvar på en server någonstans, eller flygandes ute i cyberwebben och så vidare. Det mesta som "raderas" på internet går faktiskt att hitta igen.
Risken finns att bilderna ligger kvar på en server någonstans, eller flygandes ute i cyberwebben och så vidare. Det mesta som "raderas" på internet går faktiskt att hitta igen.
Quote from Funbeat user on 12 December 2010, 15:10Det är ingen risk. Det är tvärsäkert!
Avreggning av konto innebär bara att det inte går att ses på vanligt vis via funbeat.se.
Det är ingen risk. Det är tvärsäkert!
Avreggning av konto innebär bara att det inte går att ses på vanligt vis via funbeat.se.
Quote from Funbeat user on 12 December 2010, 15:12Det är inte ett dugg tvärsäkert, skulle kunna vara så att servern rensas på allt som har med ditt konto att göra när du avregisterar dig, då går det knappast att se på något vis alls då det inte längre existerar på servern.
Det är inte ett dugg tvärsäkert, skulle kunna vara så att servern rensas på allt som har med ditt konto att göra när du avregisterar dig, då går det knappast att se på något vis alls då det inte längre existerar på servern.
Quote from Funbeat user on 12 December 2010, 15:16Vad tror du är nedlagrat på andra platser än den servern?
Det som är publicerat på internet är publicerat på internet.
Vad tror du är nedlagrat på andra platser än den servern?
Det som är publicerat på internet är publicerat på internet.
Quote from Funbeat user on 12 December 2010, 15:21Nu förstår jag varken vad du tänker eller vad du menar, förklara dig?
Om jag laddar upp en bild på funbeat så ligger den på funbeats server. Om jag därefter ångrar mig och raderar mitt konto så finns det (från det hållet sett) två alternativ, mitt konto
Nu förstår jag varken vad du tänker eller vad du menar, förklara dig?
Om jag laddar upp en bild på funbeat så ligger den på funbeats server. Om jag därefter ångrar mig och raderar mitt konto så finns det (från det hållet sett) två alternativ, mitt konto
Quote from Funbeat user on 12 December 2010, 15:26Det tredje alternativet verkade konstigt men som jag ser det så tar utomjordingarna hand om det.
Alternativ ett och två var ju precis det jag sa?
Vad är det jag ska förklara?
Det tredje alternativet verkade konstigt men som jag ser det så tar utomjordingarna hand om det.
Alternativ ett och två var ju precis det jag sa?
Vad är det jag ska förklara?
Quote from Funbeat user on 12 December 2010, 15:35För att du påstod att det var tvärsäkert att bilden finns kvar någonstans, när jag sa att risken fanns. Vilket det fortfarande inte är. Om ingen människa någonsin har sparat/delat vidare bilden och serven i fråga rensas på filer sammanhörande med mitt kon
För att du påstod att det var tvärsäkert att bilden finns kvar någonstans, när jag sa att risken fanns. Vilket det fortfarande inte är. Om ingen människa någonsin har sparat/delat vidare bilden och serven i fråga rensas på filer sammanhörande med mitt kon
Quote from Funbeat user on 12 December 2010, 15:45När risken är så liten så ser jag den som obefintlig.
Alltså blir det tvärsäkert. Men jag kan ha fel så det är nog bäst att säga att risken för att bilden finns kvar är oändligt stor.
När risken är så liten så ser jag den som obefintlig.
Alltså blir det tvärsäkert. Men jag kan ha fel så det är nog bäst att säga att risken för att bilden finns kvar är oändligt stor.