Quote from Funbeat user on 27 August 2008, 19:58Det kanske var därför samtalet var så långt.............
Det kanske var därför samtalet var så långt.............
Quote from Fredrik Närenfors on 27 August 2008, 20:41"Max 80cm mellan sadelspetsen och slutet på tempostyrets spets "
Har de ändrat måttet? Sist jag kollade när jag byggde min tempohoj var det 75 cm som gällde.
"Max 80cm mellan sadelspetsen och slutet på tempostyrets spets "
Har de ändrat måttet? Sist jag kollade när jag byggde min tempohoj var det 75 cm som gällde.
Quote from ellen olsson on 27 August 2008, 20:52Det är 75cm från _en lodrät linje genom vevaxeln_ som gäller. Det innebär att 80cm inte är het rätt heller eftersom det är tillåtet att ha sadeln längre bak än stipulerade 5cm mellan sadelspets och ovanstående lodräta linje.
Upp t.o.m. 80cm från den lodrä
Det är 75cm från _en lodrät linje genom vevaxeln_ som gäller. Det innebär att 80cm inte är het rätt heller eftersom det är tillåtet att ha sadeln längre bak än stipulerade 5cm mellan sadelspets och ovanstående lodräta linje.
Upp t.o.m. 80cm från den lodrä
Quote from Funbeat user on 27 August 2008, 21:01Per, ditt påpekande är helt riktigt. Och till syvene og sist helt A O att källan till reglerna sprider tydlig och relevant information. Stora klubbar har säkert ordning på det där med sina licensierade cyklister, men så är det inte överallt. Sen får andra
Per, ditt påpekande är helt riktigt. Och till syvene og sist helt A O att källan till reglerna sprider tydlig och relevant information. Stora klubbar har säkert ordning på det där med sina licensierade cyklister, men så är det inte överallt. Sen får andra