Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumCykelVevarmslängdsfråga
You need to log in to create posts and topics.

12

Rasmus,
Nej! Varken ditt eller raymonds inlägg fanns, när jag klickade på svarsknappen.

I sommar har jag växlat mellan just 172,5 och 175 med vevpartier av samma modell och drev. Visst är det skillnad. Skulle jag fylla på kommentarer i forumet så slits d

Egentligen känns det ju väldigt konstigt att en cyklist på 190 cm och en på 170 skulle finna det optimalt att cykla med samma vevarmslängd, eller. Om lårben o vadben är 12% längre, varför skulle det vara bäst med samma vev?

>Egentligen känns det ju väldigt konstigt att en cyklist på 190 cm och en på 170 skulle finna det optimalt att cykla med samma vevarmslängd, eller. Om lårben o vadben är 12% längre, varför skulle det vara bäst med samma vev?

Naturligtvis finns det en opt

Artiklen tar inte hänsyn till de parametrar som ovan nämnts och de spelar in i valet av vevarmlängd.
Jag har inte tagit upp sittställning som också påverkar valet av vevarm.

Jag har kört med 165, 170, 172.5, 175, 180 mm. Dock inte samtidigt.

Det sägs a

Michael "Roddarn" Andersson hade 182,5mm långa vevarmar när han tog VM-silver i tempo -99

>Artiklen tar inte hänsyn till de parametrar som ovan nämnts och de spelar in i valet av vevarmlängd.

Vilka parametar menar du?

> Det beror på din kadens, styrka, syreupptagning, tävlingsbana, tävlingstyp och var du har spurtklossen

Läste om 190mm på Indurain, han är iofs ganska lång men ändå.

12