Quote from Funbeat user on 8 October 2008, 07:27Rasmus,
Nej! Varken ditt eller raymonds inlägg fanns, när jag klickade på svarsknappen.I sommar har jag växlat mellan just 172,5 och 175 med vevpartier av samma modell och drev. Visst är det skillnad. Skulle jag fylla på kommentarer i forumet så slits d
Rasmus,
Nej! Varken ditt eller raymonds inlägg fanns, när jag klickade på svarsknappen.
I sommar har jag växlat mellan just 172,5 och 175 med vevpartier av samma modell och drev. Visst är det skillnad. Skulle jag fylla på kommentarer i forumet så slits d
Quote from Funbeat user on 8 October 2008, 11:53Egentligen känns det ju väldigt konstigt att en cyklist på 190 cm och en på 170 skulle finna det optimalt att cykla med samma vevarmslängd, eller. Om lårben o vadben är 12% längre, varför skulle det vara bäst med samma vev?
Egentligen känns det ju väldigt konstigt att en cyklist på 190 cm och en på 170 skulle finna det optimalt att cykla med samma vevarmslängd, eller. Om lårben o vadben är 12% längre, varför skulle det vara bäst med samma vev?
Quote from Funbeat user on 8 October 2008, 18:36>Egentligen känns det ju väldigt konstigt att en cyklist på 190 cm och en på 170 skulle finna det optimalt att cykla med samma vevarmslängd, eller. Om lårben o vadben är 12% längre, varför skulle det vara bäst med samma vev?
Naturligtvis finns det en opt
>Egentligen känns det ju väldigt konstigt att en cyklist på 190 cm och en på 170 skulle finna det optimalt att cykla med samma vevarmslängd, eller. Om lårben o vadben är 12% längre, varför skulle det vara bäst med samma vev?
Naturligtvis finns det en opt
Quote from Funbeat user on 8 October 2008, 18:49Artiklen tar inte hänsyn till de parametrar som ovan nämnts och de spelar in i valet av vevarmlängd.
Jag har inte tagit upp sittställning som också påverkar valet av vevarm.Jag har kört med 165, 170, 172.5, 175, 180 mm. Dock inte samtidigt.
Det sägs a
Artiklen tar inte hänsyn till de parametrar som ovan nämnts och de spelar in i valet av vevarmlängd.
Jag har inte tagit upp sittställning som också påverkar valet av vevarm.
Jag har kört med 165, 170, 172.5, 175, 180 mm. Dock inte samtidigt.
Det sägs a
Quote from Mikaela Lexén on 8 October 2008, 19:42Michael "Roddarn" Andersson hade 182,5mm långa vevarmar när han tog VM-silver i tempo -99
Michael "Roddarn" Andersson hade 182,5mm långa vevarmar när han tog VM-silver i tempo -99
Quote from Funbeat user on 8 October 2008, 20:07>Artiklen tar inte hänsyn till de parametrar som ovan nämnts och de spelar in i valet av vevarmlängd.
Vilka parametar menar du?
>Artiklen tar inte hänsyn till de parametrar som ovan nämnts och de spelar in i valet av vevarmlängd.
Vilka parametar menar du?
Quote from Funbeat user on 8 October 2008, 20:08> Det beror på din kadens, styrka, syreupptagning, tävlingsbana, tävlingstyp och var du har spurtklossen
> Det beror på din kadens, styrka, syreupptagning, tävlingsbana, tävlingstyp och var du har spurtklossen
Quote from Lars Ekegård on 8 October 2008, 20:30Läste om 190mm på Indurain, han är iofs ganska lång men ändå.
Läste om 190mm på Indurain, han är iofs ganska lång men ändå.