Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningVikt + löpning
You need to log in to create posts and topics.

12

Hej!
Har precis börjat löpträna för att förbättra min fysik, men även för att slimma kroppen lite.
Jag har även försökt hålla ner energiintaget då jag vill förlora lite vikt.

Eftersom jag är hobbymotionär har jag inte riktigt orken att räkna kJ och Kcl e

Mitt tips är att testa att springa utan den där dextrosoltabletten eller andra tillskott. Om du äter något sånär allsidigt kommer det inte att vara några problem. På 5-10km gör du inte av med så mycket energi trots allt.

Slappna av, det går lika bra att springa utan dextrosol. Nu vet jag inte vad den där tabletten väger, men 1g ren kolhydrat ger 4kcal så har du en tillräcklig känslig våg hemma kan du räkna ut hur lite en tablett innehåller själv. Väger tabletten 10g inneh

5-10km - jag gissar på 200-400kcal ?

Oj, nu blev det en massa kcal-svar ändå 😉
Kan tänka mig att dextrosoltabletten är en snuttefilt, men det känns som en bra snuttefilt, och om jag ändå konsumerar den spelar det ju ingen roll :).

Det värsta för mig (eftersom jag tidigare HATAT löpträning)

Du måste blunda då du skriver!

Det fina med hjärnan är att den är ytterst programmerbar 🙂

Jag använder musik, vissa låtar lyssnar jag bara på när jag springer intervaller. Då går det undan och jag är supertaggad när jag springer. Gissa vad som händer när jag spelar den låten mot slu

Sluta oroa dig. Kroppen tar upp ungefär 200 kcal per timme när du är i rörelse men du bränner 80-100 kcal eller liknande per sprungen kilometer så oavsett hur mycket du sätter i dig under passet kommer du alltid att sluta på minus direkt efteråt. Det är v

Du tjänar mycket på att vänja dig av med socker-kickar. Och mycket på att vänja dig vid att inte hänga upp träningspassen på små belöningar under passet

Du behöver ingen extra energi för 5-10 km.
För ett år sedan hade man uppe sportdrycker i debatten där en vanlig hobbymotionär inte ens gjorde av med den energin h*n tillsatte under träningen.
Släpp snuttefilten! 😉

12