Quote from Guest on 3 March 2012, 20:54Okej, detta må vara fel grupp, men det är till löpare jag vänder mig då jag försöker träna inför Stockholm Marathon 2012.
Jag vill bli ett par kilo lättare. Jag vet, det är inte mycket, men om man ska springa ett marathon så blir ett par kilo, per steg,
Okej, detta må vara fel grupp, men det är till löpare jag vänder mig då jag försöker träna inför Stockholm Marathon 2012.
Jag vill bli ett par kilo lättare. Jag vet, det är inte mycket, men om man ska springa ett marathon så blir ett par kilo, per steg,
Quote from Funbeat user on 3 March 2012, 21:04Du ska inte behöva ladda extra för ett långpass tycker jag. Den mesta energin ska komma från dina fettdepåer så fyll på med lite energi under passet om du måste men annars ät som vanligt. Själv kan jag springa i tre timmar utan några större problem utan a
Du ska inte behöva ladda extra för ett långpass tycker jag. Den mesta energin ska komma från dina fettdepåer så fyll på med lite energi under passet om du måste men annars ät som vanligt. Själv kan jag springa i tre timmar utan några större problem utan a
Quote from Funbeat user on 3 March 2012, 21:06Jag brukar köra mina långpass på morgonen på helgen innan frukost, med bara vatten med. Tycker det fungerar utmärkt, sen blir det frukost när jag kommer hem.
Långpass för mig är 20 - 40 km, där jag oftast ligger mellan 25 och 30 på runt 2,5 timmar.
Ladda
Jag brukar köra mina långpass på morgonen på helgen innan frukost, med bara vatten med. Tycker det fungerar utmärkt, sen blir det frukost när jag kommer hem.
Långpass för mig är 20 - 40 km, där jag oftast ligger mellan 25 och 30 på runt 2,5 timmar.
Ladda
Quote from Funbeat user on 3 March 2012, 21:27Jag kör också mitt långpass på morgonen, utan frulle före, och bara vatten med. 25 km, ca 5:30 tempo. Nu är jag morgonmänniska och inte hungrig på mornarna, men poängen är att man nog inte behöver ladda innan (oavset om man kör på fastande mage eller inte
Jag kör också mitt långpass på morgonen, utan frulle före, och bara vatten med. 25 km, ca 5:30 tempo. Nu är jag morgonmänniska och inte hungrig på mornarna, men poängen är att man nog inte behöver ladda innan (oavset om man kör på fastande mage eller inte
Quote from Funbeat user on 3 March 2012, 21:36Okej, jag hajar. Får väl testa då(men jag tycker frukost är jättegott:-)
Okej, jag hajar. Får väl testa då(men jag tycker frukost är jättegott:-)
Quote from Funbeat user on 3 March 2012, 21:45Frukosten är ännu godare efter långpasset på helgen.
Frukosten är ännu godare efter långpasset på helgen.
Quote from Funbeat user on 3 March 2012, 21:51genom att minska andelen fett men behålla kolhydraterna tycker jag att jag lyckades minska i vikt men bibehålla energin!
genom att minska andelen fett men behålla kolhydraterna tycker jag att jag lyckades minska i vikt men bibehålla energin!
Quote from Funbeat user on 3 March 2012, 21:52Inpass bara, men jag tror seriöst jag skulle falla död ner om jag körde långpass innan frukost. Ska köra 90 minuter imorgon fm, ska man våga testa före frukost? Vem räddar mig om jag inte överlever?! Dåligt med prinsar på vita springare här i min trakt ha
Inpass bara, men jag tror seriöst jag skulle falla död ner om jag körde långpass innan frukost. Ska köra 90 minuter imorgon fm, ska man våga testa före frukost? Vem räddar mig om jag inte överlever?! Dåligt med prinsar på vita springare här i min trakt ha
Quote from Funbeat user on 3 March 2012, 22:11Tack där! 🙂
Tack där! 🙂
Quote from Funbeat user on 4 March 2012, 00:26Har knappt reflekterat på saken. Men jag äter det mesta. Oftast så brukar det bli lite fetare mat på helgerna + ett par öl till. Funkar kanonbra att köra långpass dagen efter det. Brukar pendla + -2 kg kanske så för mig har inte maten påverkat. Men alla
Har knappt reflekterat på saken. Men jag äter det mesta. Oftast så brukar det bli lite fetare mat på helgerna + ett par öl till. Funkar kanonbra att köra långpass dagen efter det. Brukar pendla + -2 kg kanske så för mig har inte maten påverkat. Men alla