Forum

Forum Navigation
You need to log in to create posts and topics.

12

Jag har det senaste året tyckt mig märka följande: När jag kör grundträning - bara distansfart och hyggligt med långpass - så väger jag stabilt två-tre kilo mer än jag gör de perioder då jag kör fartträning. Den senaste veckan har jag börjat köra lite far

Det här är en intressant fråga tycker jag. När jag började springa var det i förhoppningen att tappa några kilon, vilket jag inte gjort. Jag har tränat för halvmarathon och sedan marathon med god framgång med mina mått mätt, dock håller jag ganska låga te

Så här är det (har jag fått lära mig)

"Ofta känner man sig sämre än man förtjänar veckan efter en drastisk mängdökning och "sälsyndromet" är ganska vanligt. Definitionen av sälsyndromet = Lätt svullen känsla i kroppen, med en mindre viktuppgång (ödem?),

Ett bra svar! Jag har ökat min träningsdos otroligt mycket och känner mig nu, precis som du skriver, som en säl!! Trodde jag skulle känna mig mer tränad och slimmad men det har blivit tvärtom hehe. Äter ändå ruggans bra och noga nu men känner mig som rull

För mig brukar det vara så att jag först inte märker något alls på vikten... Jag blir liote segare i kroppen under en period och det känns som om jag försämrar mina resultat istället för att förbättra dem... men sedan efter några veckor så plötsligt en da

Det vore intressant för diskussionen om ni nämner vilken intensitet ni faktiskt pratar om (i t.ex. tempon/tid) - annars blir det omöjligt att jämföra.

Henrik ,jag märker med att jag väger mer om jag tränar, men tycker de är intressant fråga så får se om du få bra svar

Ha, undrar exakt samma sak!

Springer och springer men det händer ingenting (förutom att jag mår bättre, klarar springa längre o ni vet, allt de där). Nu har jag börjat lägga in fartlek en gång i veckan, tänkte senare försöka få in en till sån. Och efter

Jag tvivlar på att viktförändringarna är permanenta utan handlar om glykogen/vattenlagring eller liknande.

De gånger jag är skadad så börjar jag per automatik tröstäta B&J tills jag väger sisådär 72 kg; då börjar jag tappa suget. Under grundträningen har

Men en fråga, varför säger då alla att de som vill gå ner i vikt inte ska köra intervaller utan hålla sig runt 60% av maxpuls och långa distanser? Vore de inte bättre om de körde intervaller då?

Eller?

12