Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningViktmanschetter
You need to log in to create posts and topics.

Rolf, om det är lyftrörelsen du vill stärka så är gång inte särskilt optimalt. Men du kan t.ex. köra backintervaller med vikterna, det har jag fått göra vid tillfälle. Ta det lite soft bara, som flera sagt, skaderisken är ganska hög.

Jag ska rapportera och backe ska jag testa lite försiktigt. Tack för alla kommentarer, verkligen stimulerande.

Nån som testat viktväst?

Nej men när jag började springa vägde jag 9 kg mera och det var mycket jobbigare... varför liksom? 😉

Annars så är ju terränglöpning ett utmärkt sätt att träna benlyft. Springer du på lite mjukare till väldigt svampigt underlag får du ingen gummibandseffekt i seneriet som hjälper till att ge tillbaka kraften i löpstegen. Det gör att du måste jobba mer med

> Nån som testat viktväst?

Marabou, Cloetta, OLW, Estrella m.fl. säljer råvarorna... 😉

Det blir väldigt annorlunda belastning att ha ett extra kilo runt fotleden jämfört med några kilo på ryggen. En kollega fick för ett par månader våldsam knävärk efter att ha gått några kilometer med viktmanchetter runt fotlederna. Tog över en månad att bl

Jag har viktmanschetter men har använt dem ungefär två gånger för jag tyckte inte att de var så bra. Min syster, däremot, använder sina nästan dagligen, har gjort så länge och aldrig haft nåt besvär.

Håller med Börje, jag tror att det frestar på lederna mer än det ger musklerna träning. Backintervaller, knäböj med skivstång och snabbdistans ger nog bättre resultat snabbare.

Men var och en blir salig på sin fason.

Hehe, Marabou viktvästtillverkning har jag provat... senast i går 🙂

Jag kör en del pass från Crossfit Endurance och då används viktväst rätt ofta. Kolla in den här länken:
http://vimeo.com/6709445

(varning för lite machoattityd, bara överkroppar och s