Quote from Jonny Persson on 25 May 2012, 11:31Hillevi: Jag tycker att något kilo på fyra veckor är bra. Fortsätt att jobba på dina bra vanor och du kommer att belönas med en kropp som mår bättre.
Hillevi: Jag tycker att något kilo på fyra veckor är bra. Fortsätt att jobba på dina bra vanor och du kommer att belönas med en kropp som mår bättre.
Quote from Funbeat user on 25 May 2012, 12:44@Johan R, jag menade inte riktigt så. Jag var uppenbarligen otydlig, eller så ville du bara missförstå det hela.
Jag menade mest att 15 kg övervikt som består av fett är bara en belastning för löpningen och kommer i princip inget tillgodo. Muskler däremo
@Johan R, jag menade inte riktigt så. Jag var uppenbarligen otydlig, eller så ville du bara missförstå det hela.
Jag menade mest att 15 kg övervikt som består av fett är bara en belastning för löpningen och kommer i princip inget tillgodo. Muskler däremo
Quote from Funbeat user on 25 May 2012, 14:37Jag ville inte alls missförstå dig. Jag menar bara att 15 kg muskler på armarna inte kommer hjälpa dig i löpningen ett skit, tvärtom.
Men en annan intressant sak i sammanhanget är att löpning, förutsatt att man springer en längre stund, bryter ner alla m
Jag ville inte alls missförstå dig. Jag menar bara att 15 kg muskler på armarna inte kommer hjälpa dig i löpningen ett skit, tvärtom.
Men en annan intressant sak i sammanhanget är att löpning, förutsatt att man springer en längre stund, bryter ner alla m
Quote from Funbeat user on 25 May 2012, 17:37Är nog många som missförstått frågan här. Har egentligen inte alls med kost att göra man kan inte banta bort muskler men svälta bort dom men det är ingen bra ide. Så frågan handlar inte alls om kost utan träning.
Är nog många som missförstått frågan här. Har egentligen inte alls med kost att göra man kan inte banta bort muskler men svälta bort dom men det är ingen bra ide. Så frågan handlar inte alls om kost utan träning.
Quote from Funbeat user on 25 May 2012, 17:45Nja, tränar du inte muskelövervikten så minskar den med tiden.
Nja, tränar du inte muskelövervikten så minskar den med tiden.
Quote from Funbeat user on 25 May 2012, 17:48a.s.g jo det har du ju rätt i men tror inte det är en sån bra ide. Men kul tanke 🙂
a.s.g jo det har du ju rätt i men tror inte det är en sån bra ide. Men kul tanke 🙂
Quote from Funbeat user on 25 May 2012, 18:36Muskelövervikt förbrukar syre, det gör inte fett. Muskelövervikt tar längre tid att få bort än fett.
Muskelövervikt förbrukar syre, det gör inte fett. Muskelövervikt tar längre tid att få bort än fett.
Quote from Funbeat user on 26 May 2012, 09:57Om man behåller muskelmassa vid viktminskning genom styrketräning + proteinrik kost borde det ju vara gynnsamt att köra en mass cardio och löpning kombinerat med en proteinfattig kost om man nödvändigtvis vill tappa muskler.
Om man behåller muskelmassa vid viktminskning genom styrketräning + proteinrik kost borde det ju vara gynnsamt att köra en mass cardio och löpning kombinerat med en proteinfattig kost om man nödvändigtvis vill tappa muskler.