Quote from Guest on 18 January 2011, 10:53Jag har käkat lite för mycket under höst och vinter och ligger nu en bit från tävlingsvikt. (97kg på 195cm, borde vara under 90 för att klara en Ironman misstänker jag)
Funderar på hur man skall gå tillväga för att tappa vikt utan att utsätta kroppen för
Jag har käkat lite för mycket under höst och vinter och ligger nu en bit från tävlingsvikt. (97kg på 195cm, borde vara under 90 för att klara en Ironman misstänker jag)
Funderar på hur man skall gå tillväga för att tappa vikt utan att utsätta kroppen för
Quote from Funbeat user on 18 January 2011, 11:03Hej Jonas,
Jag är förvisso inget triathlet men jag tränar en hel del cykling och annan uthållighetsidrott (skidor, löpning).Sedan i höstas har jag kombinerat en, med mina mått mätt, hög träningsbelastning med en medveten viktnedgång. Jag vägde då cirka
Hej Jonas,
Jag är förvisso inget triathlet men jag tränar en hel del cykling och annan uthållighetsidrott (skidor, löpning).
Sedan i höstas har jag kombinerat en, med mina mått mätt, hög träningsbelastning med en medveten viktnedgång. Jag vägde då cirka
Quote from Funbeat user on 18 January 2011, 11:03Inte för att jag vet ngt om att gå ner i vikt, men uthållighetsidrottare vill, i motsats till bodybuilders, göra sig av med onödiga muskel-kilon (också). Så man ska kanske inte ta tips från dem (bodybuilders).
Spring mkt så löser antagligen kroppen det s
Inte för att jag vet ngt om att gå ner i vikt, men uthållighetsidrottare vill, i motsats till bodybuilders, göra sig av med onödiga muskel-kilon (också). Så man ska kanske inte ta tips från dem (bodybuilders).
Spring mkt så löser antagligen kroppen det s
Quote from Elias Engqvist on 18 January 2011, 11:13Jag tycker mig ha sett att om man går upp tillräckligt i träning, som jag brukar göra i februari-mars, samtidigt som jag äter som vanligt, så tar det tid innan kroppen fattar på något sätt så ett par månader efteråt så börjar vikten röra sig nedåt. Så man
Jag tycker mig ha sett att om man går upp tillräckligt i träning, som jag brukar göra i februari-mars, samtidigt som jag äter som vanligt, så tar det tid innan kroppen fattar på något sätt så ett par månader efteråt så börjar vikten röra sig nedåt. Så man
Quote from Funbeat user on 18 January 2011, 11:24Brukar ju gå snabbt för mig. Äter jag bara x antal kcal om dagen och dessutom motionerar blir resultatet därefter. Men det svåra är att ha diciplin o BARA äta de där kcalorierna. Inte mer!
"Du blir vad du äter"(och hur du motionerar):-)
Promenader är su
Brukar ju gå snabbt för mig. Äter jag bara x antal kcal om dagen och dessutom motionerar blir resultatet därefter. Men det svåra är att ha diciplin o BARA äta de där kcalorierna. Inte mer!
"Du blir vad du äter"(och hur du motionerar):-)
Promenader är su
Quote from Funbeat user on 18 January 2011, 11:35Tack för bra tips!
Är det någon som haft problem med förkylningar osv under viktnedgång? Tänker att man berövar kroppen energi som skulle kunna användas till immunförsvaret samtidigt som man belastar den hårt med träning.
Erik: Jag tappar helst inte m
Tack för bra tips!
Är det någon som haft problem med förkylningar osv under viktnedgång? Tänker att man berövar kroppen energi som skulle kunna användas till immunförsvaret samtidigt som man belastar den hårt med träning.
Erik: Jag tappar helst inte m
Quote from Funbeat user on 18 January 2011, 12:47Jonas:
..."att vara snygg naken "...
gjorde att jag tänkte direkt på Coltings böcker
"Jag vill bara se bra ut naken"
finns 2 versioner den första tycker jag med många roliga inspirerande utdrag från det verkliga livet och den nyare utgåva med mera fasta e
Jonas:
..."att vara snygg naken "...
gjorde att jag tänkte direkt på Coltings böcker
"Jag vill bara se bra ut naken"
finns 2 versioner den första tycker jag med många roliga inspirerande utdrag från det verkliga livet och den nyare utgåva med mera fasta e
Quote from j sollerman on 18 January 2011, 12:50Era ner på dom onödiga kalorierna. Nu har jag ingen aning om hur dina matvanor ser ut men sluta helt med läsk och godis, om du nu äter sånt. Annars har jag hört att mindre mat på tallriken gör susen 😉
Du har helt rätt i att de är viktigare att se bra u
Era ner på dom onödiga kalorierna. Nu har jag ingen aning om hur dina matvanor ser ut men sluta helt med läsk och godis, om du nu äter sånt. Annars har jag hört att mindre mat på tallriken gör susen 😉
Du har helt rätt i att de är viktigare att se bra u
Quote from Funbeat user on 18 January 2011, 12:52Jonas,
Jag åkte på en förkylning i höstas men det var under en period när var och varannan gick omkring och snörvlade så det är svårt att säga om den var relaterad till viktminskning eller inte. Klart är väl iaf att ett kaloriunderskott aldrig är positivt
Jonas,
Jag åkte på en förkylning i höstas men det var under en period när var och varannan gick omkring och snörvlade så det är svårt att säga om den var relaterad till viktminskning eller inte. Klart är väl iaf att ett kaloriunderskott aldrig är positivt
Quote from ellen olsson on 18 January 2011, 12:53Springer inte alla milen på under 35 minuter? *chockad* 😉
Springer inte alla milen på under 35 minuter? *chockad* 😉