Forum

Forum Navigation
You need to log in to create posts and topics.

Han har skrivit en till bok som heter något med naken. Antagligen läsvärd den också.

Johan:
Ok. Det är såklart svårt att veta men "många bäckar små" kan ju vara en förklaring.

Själva viktminskningen har jag inga problem med, det är bara att äta mindre. Tanken var här att göra det på bästa sätt.

Vad tror ni om näringstiming och såna

Jonas,
Instämmer!

Kostmässigt tror jag överlag det viktigaste är att det du äter är "bra" kalorier, d.v.s. sådana att du får i dig de vitaminer, spårämnen etc. som kroppen behöver.

Jag äter också mest efter träning. Men försök att hålla någorlunda jäm

Jag kan också rekomendera Jonas Coltings böcker. Håller just nu på och läser hans senaste bok, Den nakna hälsan, och jag tycker den är mycket intressant. Man får lite perspektiv på vad som är "normalt" och inte.

Är själv inne i en period där jag håller p

Aldrig vara hungrig!!!! Det är kanonviktigt. Är man det tar ju kroppen från sina egna reserver och ställer in sig på överlevnad. Ingen fettförbränning där inte.

Vad gäller förkylning: Visst kan det kanske ligga något i att immunförsvaret försvagas vid h

Karin, det borde vara en sanning med modifikation. Stoppar man i sig dagsbehovet av kcal de första 7-8 timmarna av dagen så lär du vara hungrig igen 5-6 timmar senare. Då lär man ju inte gå på reserven eller?

Att ta av sina reserver är väl vad fettförbränning i slutändan handlar om? Eller menar du förmågan att använda fett som bränsle under fysisk aktivitet?

Bondförnuft

Hunger handlar om mag-tomhet, näringsbrist, energibrist, och varierande blodsockernivå i ngn kombination. Hur påverkad man blir av olika sorters hunger är kanske lite individuellt, men det är helt klart att man kan påverka hungernivån utan att för den sku

Bara nyfiken på vad du menar eftersom du nämner fettförbränning även tidigare i tråden. Det är två HELT skilda saker med att använda fett som bränsle under fysisk aktivitet, och hur mycket kroppsfett den fysiska aktiviteten i slutändan kan tänkas bränna b