Quote from Funbeat user on 18 January 2011, 16:21Jag tror att vi alla kan enas om att det finns många sätt att äta mindre för att gå ner i vikt.
Jag är inte direkt sugen på att gå ut och promenera ett par timmar om dagen när jag dessutom skall träna varje dag.
Då skippar jag hellre lite mat.Atkins
Jag tror att vi alla kan enas om att det finns många sätt att äta mindre för att gå ner i vikt.
Jag är inte direkt sugen på att gå ut och promenera ett par timmar om dagen när jag dessutom skall träna varje dag.
Då skippar jag hellre lite mat.
Atkins
Quote from Funbeat user on 18 January 2011, 16:21Mitt tips är att äta mindre och oftare. Det har flera fördelar (detta är enbart baserat på mina egna erfarenheter och fungerar eventuellt inte på andra):
* Äter man stora portioner "växer" magsäcken. -> Relativt kortare tid till man känner "hunger" igen.
Mitt tips är att äta mindre och oftare. Det har flera fördelar (detta är enbart baserat på mina egna erfarenheter och fungerar eventuellt inte på andra):
* Äter man stora portioner "växer" magsäcken. -> Relativt kortare tid till man känner "hunger" igen.
Quote from Funbeat user on 18 January 2011, 16:26500 kcal återfinns bl.a. i SOK:s kostpolicy (sid. 26).
http://www.sok.se/download/18.71552e2411fa881a5cb800037408/Kostpolicy+SOK+2009.pdf
500 kcal återfinns bl.a. i SOK:s kostpolicy (sid. 26).
http://www.sok.se/download/18.71552e2411fa881a5cb800037408/Kostpolicy+SOK+2009.pdf
Quote from Funbeat user on 18 January 2011, 21:29Grattis:-)
Grattis:-)
Quote from Funbeat user on 19 January 2011, 10:30Ett bra tips är att sova mer, om möjligt.
När man sover kan man inte äta, och man har kortare tid vaken att hinna äta och vara hungrig på. Det innebär mer förbränning och mindre energiintag (om man inte äter okontrollerat på dagen). Dessutom skickar krop
Ett bra tips är att sova mer, om möjligt.
När man sover kan man inte äta, och man har kortare tid vaken att hinna äta och vara hungrig på. Det innebär mer förbränning och mindre energiintag (om man inte äter okontrollerat på dagen). Dessutom skickar krop
Quote from Funbeat user on 19 January 2011, 20:52Håller med:-)
Håller med:-)
Quote from Funbeat user on 19 January 2011, 20:56Törnrosa verkade pigg efter sin tupplur.
Törnrosa verkade pigg efter sin tupplur.
Quote from Funbeat user on 19 January 2011, 21:09Hon hade nog bra fettreserver innan hon somnade. 800 kg eller nåt?
Hon hade nog bra fettreserver innan hon somnade. 800 kg eller nåt?
Quote from Funbeat user on 19 January 2011, 21:11Hur mycket glykos fick hon sondmatat under tiden?
Hur mycket glykos fick hon sondmatat under tiden?
Quote from Funbeat user on 19 January 2011, 21:20Det var ett tag sedan jag läste Törnrosa, det skall erkännas, men jag kommer inte ihåg att det nämndes något om att hon skulle skulle ha sondmatats och/eller ha burit på 800 kilos övervikt..?
Det var ett tag sedan jag läste Törnrosa, det skall erkännas, men jag kommer inte ihåg att det nämndes något om att hon skulle skulle ha sondmatats och/eller ha burit på 800 kilos övervikt..?