Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumCykelViktväst och motionscykel?
You need to log in to create posts and topics.

Jag använder min motionscykel/spinningscykel hemma för förbränningspass och för att avlasta och spara benen från löpträningen. Jag har nu blivit en bättre cyklist och trotts att jag kör med tungt motstånd och för mig hög kadens känner jag inte längre att

Kan du definiera "riktig cyklist"?

Nu var det ju inte riktigt det min fråga gällde men någon med mer erfarenhet av cykling än vad jag har förmodar jag.

Kan du utveckla dina tankar kring hur en viktväst skulle påverka din cykelträning?

En riktig cyklist rör inte på överkroppen så med eller utan viktväst gör nog ingen större skillnad;)

Tanken var inte att bli en bättre cyklist utan förbränna mera och träna överkroppen under tiden. Känns kanske inte jätte genomtänkt men det var en fundering....

Om du tycker att det går för lätt och du vill öka din förbränning så är det kanske läge att börja köra intervaller, går ju att göra hur tunga och jobbiga som helst.

Tung och trög cykel borde ju göra det hela lite jobbigare

Om man klarar alla möjliga variabler motstånd, tempo och tid är det inte viktväst som är aktuellt utan TdF.

"Tanken var inte att bli en bättre cyklist utan förbränna mera och träna överkroppen under tiden"
Då är cykel sannolikt fel medel. Om det är alternativ till löpträning tycker jag du skall köra intervaller på roddmaskin istället. Där kan du jobba på centra