Quote from Guest on 12 December 2012, 16:45Jag använder min motionscykel/spinningscykel hemma för förbränningspass och för att avlasta och spara benen från löpträningen. Jag har nu blivit en bättre cyklist och trotts att jag kör med tungt motstånd och för mig hög kadens känner jag inte längre att
Jag använder min motionscykel/spinningscykel hemma för förbränningspass och för att avlasta och spara benen från löpträningen. Jag har nu blivit en bättre cyklist och trotts att jag kör med tungt motstånd och för mig hög kadens känner jag inte längre att
Quote from Funbeat user on 12 December 2012, 16:55Kan du definiera "riktig cyklist"?
Kan du definiera "riktig cyklist"?
Quote from Funbeat user on 12 December 2012, 17:14Nu var det ju inte riktigt det min fråga gällde men någon med mer erfarenhet av cykling än vad jag har förmodar jag.
Nu var det ju inte riktigt det min fråga gällde men någon med mer erfarenhet av cykling än vad jag har förmodar jag.
Quote from Funbeat user on 12 December 2012, 17:40Kan du utveckla dina tankar kring hur en viktväst skulle påverka din cykelträning?
Kan du utveckla dina tankar kring hur en viktväst skulle påverka din cykelträning?
Quote from Funbeat user on 12 December 2012, 17:42En riktig cyklist rör inte på överkroppen så med eller utan viktväst gör nog ingen större skillnad;)
En riktig cyklist rör inte på överkroppen så med eller utan viktväst gör nog ingen större skillnad;)
Quote from Funbeat user on 12 December 2012, 18:12Tanken var inte att bli en bättre cyklist utan förbränna mera och träna överkroppen under tiden. Känns kanske inte jätte genomtänkt men det var en fundering....
Tanken var inte att bli en bättre cyklist utan förbränna mera och träna överkroppen under tiden. Känns kanske inte jätte genomtänkt men det var en fundering....
Quote from Funbeat user on 12 December 2012, 18:23Om du tycker att det går för lätt och du vill öka din förbränning så är det kanske läge att börja köra intervaller, går ju att göra hur tunga och jobbiga som helst.
Om du tycker att det går för lätt och du vill öka din förbränning så är det kanske läge att börja köra intervaller, går ju att göra hur tunga och jobbiga som helst.
Quote from Funbeat user on 12 December 2012, 19:20Tung och trög cykel borde ju göra det hela lite jobbigare
Tung och trög cykel borde ju göra det hela lite jobbigare
Quote from Funbeat user on 12 December 2012, 19:33Om man klarar alla möjliga variabler motstånd, tempo och tid är det inte viktväst som är aktuellt utan TdF.
Om man klarar alla möjliga variabler motstånd, tempo och tid är det inte viktväst som är aktuellt utan TdF.
Quote from Funbeat user on 12 December 2012, 19:39"Tanken var inte att bli en bättre cyklist utan förbränna mera och träna överkroppen under tiden"
Då är cykel sannolikt fel medel. Om det är alternativ till löpträning tycker jag du skall köra intervaller på roddmaskin istället. Där kan du jobba på centra
"Tanken var inte att bli en bättre cyklist utan förbränna mera och träna överkroppen under tiden"
Då är cykel sannolikt fel medel. Om det är alternativ till löpträning tycker jag du skall köra intervaller på roddmaskin istället. Där kan du jobba på centra