Quote from Funbeat user on 5 April 2013, 14:41Jag har inte nämnt kvalitetspass. Jag pratar om pass som är nedbrytande. Det kan vara nedbrytande för en nybörjare med 15 min lugn jogg men knappast för en som springer 2 timmar utan problem. Är inte passen nedbrytande kommer de inte ge någon uppbyggande
Jag har inte nämnt kvalitetspass. Jag pratar om pass som är nedbrytande. Det kan vara nedbrytande för en nybörjare med 15 min lugn jogg men knappast för en som springer 2 timmar utan problem. Är inte passen nedbrytande kommer de inte ge någon uppbyggande
Quote from Funbeat user on 5 April 2013, 14:45Tack, en mer informativ text som jag förstod bättre vad du menar. Det är lite av vad jag kört efter, nedbrytande pass eller vila helt och hållet. Så mycket arbetet och det sociala tillåtit.
Tack, en mer informativ text som jag förstod bättre vad du menar. Det är lite av vad jag kört efter, nedbrytande pass eller vila helt och hållet. Så mycket arbetet och det sociala tillåtit.
Quote from Funbeat user on 5 April 2013, 15:22Mattias: Är det då i ditt tycke att man kan ignorera teknik och mental förmåga helt elr är det utav sekundärt intresse om ens det?
En fråga man kan ställa sig är även - hur/vad är ett återhämtningspass, vilken nivå ligger man på då(mitt största dilemma)?
Mattias: Är det då i ditt tycke att man kan ignorera teknik och mental förmåga helt elr är det utav sekundärt intresse om ens det?
En fråga man kan ställa sig är även - hur/vad är ett återhämtningspass, vilken nivå ligger man på då(mitt största dilemma)?
Quote from Funbeat user on 5 April 2013, 16:12Självklar har teknik en stor del i den totala delen. Teknik och mental styrka lärs in när man tränar. Den kan läras in utan att man får fysiologisk effekt men varför inte få alla sakerna på samma pass när man ändå tränar.
Återigen, antingen bryter passe
Självklar har teknik en stor del i den totala delen. Teknik och mental styrka lärs in när man tränar. Den kan läras in utan att man får fysiologisk effekt men varför inte få alla sakerna på samma pass när man ändå tränar.
Återigen, antingen bryter passe
Quote from Funbeat user on 19 April 2013, 18:45Mycket intressant diskussion.
Kan säga för egen del att det spelar väääldigt stor roll hur livet i övrigt ser ut.
Förra året tränade jag varje dag med få vilodagar, det kunde jag göra då jag hade ett stillasittande jobb och resten av tiden ledigt.
Nu
Mycket intressant diskussion.
Kan säga för egen del att det spelar väääldigt stor roll hur livet i övrigt ser ut.
Förra året tränade jag varje dag med få vilodagar, det kunde jag göra då jag hade ett stillasittande jobb och resten av tiden ledigt.
Nu
Quote from Funbeat user on 19 April 2013, 22:26Ja, sporrande och inspirerande diskussion.
Just nu förkyld och vilar åtminstone några dagar.
Dessförinnan en månad utan någon vilodag. Kände mig lite sliten ett tag, men det gick över utan vilodag.
Men om man alltid kunde prioritera träningen så skulle j
Ja, sporrande och inspirerande diskussion.
Just nu förkyld och vilar åtminstone några dagar.
Dessförinnan en månad utan någon vilodag. Kände mig lite sliten ett tag, men det gick över utan vilodag.
Men om man alltid kunde prioritera träningen så skulle j