Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumCykelVilka vägar är åkbara redan nu? …
You need to log in to create posts and topics.

En stig på sju mil? (V) 😉

Verkar vara en cykelväg förbi biskopsgården med många våldtäkter (t-) om man frågar google

Helt riktigt, sjumilastigen är en gå/cykelbana från biskopsgården till Volvo. Man är tvungen att cykla den nu när cykelbanan på norrleden är borttagen

Det är inte sju mil mellan Biskopsgården och Volvo. 😉

Vilken cykelbana är det som är borttagen? Vilken är norrleden? (borde jag skämmas nu?)

Nä Nina, du behöver inte skämmas. Sjumilastigen är ~1,5 km och norrleden är vägen som går på västra delen av hisingen till kärra från älvsborgsbron. För övrigt en riktigt trist cykelbana, spikrakt och lätt uppför

Tack Mattias! 🙂 Hisingen är inte min neighborhood riktigt...

In min heller, Nina, men det finns mycket fina rundor man kan cykla på Hisingen. Kolla HCK:s träning.

Bor det inte en massa underliga figurer(Ölänningar) på Hisingen?

Nina det beror helt på vilken väg man tar.

Lars, vilken väg skulle du rekommendera mig att ta mig ut från Frölunda? Om det är fint väder på måndag morgon skulle jag kunna ta en liten kort tur på en timma.

Annars, nån som vet om det går att cykla i Oslo nu? Jag skulle kanske kunna ta med mig cyke

Och det frågar du någon som inte har varit längre ut än linnéplatsen där jag bodde. Jag har ingen aning faktiskt och det är kanske en förklaring till att det skulle bli 7 mil om jag skulle försöka ta mig mellan biskopsgården och volvo. 😉