Quote from Guest on 24 July 2008, 09:24Vilken är er definition på en landsvägscyklist? När kan man egentligen börja säga att man är landsvägscyklist?
Är det när man cyklat ett visst antal mil i veckan?
När man äger en landsvägscykel och cyklar då och då?
När man cyklar med en klubb?
När man
Vilken är er definition på en landsvägscyklist? När kan man egentligen börja säga att man är landsvägscyklist?
Är det när man cyklat ett visst antal mil i veckan?
När man äger en landsvägscykel och cyklar då och då?
När man cyklar med en klubb?
När man
Quote from Funbeat user on 24 July 2008, 09:34>Eller kanske när solstrecken på benen börjar komma pga cykelbyxorna?
Stackars britterna med deras väder 😉
Själv så anser jag mig inte vara en landsvägscyklist utan en triathlet. Dock cyklar jag landsväg.
>Eller kanske när solstrecken på benen börjar komma pga cykelbyxorna?
Stackars britterna med deras väder 😉
Själv så anser jag mig inte vara en landsvägscyklist utan en triathlet. Dock cyklar jag landsväg.
Quote from Funbeat user on 24 July 2008, 09:36Jag tycker nog det räcker med att man kör landsvägshoj som medveten träningsform (cyclocross e.d.) och har hjälm. Samt kläder som ser ändamålsenliga ut, och dvs praktiska för uppgiften!
Sen kan man snygga t ill benämningarna (H)
Jag tycker nog det räcker med att man kör landsvägshoj som medveten träningsform (cyclocross e.d.) och har hjälm. Samt kläder som ser ändamålsenliga ut, och dvs praktiska för uppgiften!
Sen kan man snygga t ill benämningarna (H)
Quote from Funbeat user on 24 July 2008, 09:36haha ja det finns inga landsvägscyklister i England! 😉
haha ja det finns inga landsvägscyklister i England! 😉
Quote from Funbeat user on 24 July 2008, 09:39Mjae, du cyklar nog för mycket i stan 😉
Har ingen aning om när övergången sker, tror själv jag börjar närma mig nu, har alla prylar som bra cykel med alla tillbehör, skor, cykelbyxor och tröjor. Till och med 2 par speciella strumpor.
Men ibland kan jag
Mjae, du cyklar nog för mycket i stan 😉
Har ingen aning om när övergången sker, tror själv jag börjar närma mig nu, har alla prylar som bra cykel med alla tillbehör, skor, cykelbyxor och tröjor. Till och med 2 par speciella strumpor.
Men ibland kan jag
Quote from Funbeat user on 24 July 2008, 09:40haha, ja då kanske man kan se sig som landsvägscyklist då ,-)
haha, ja då kanske man kan se sig som landsvägscyklist då ,-)
Quote from Funbeat user on 24 July 2008, 09:43Jonas... Nu fick jag sämsta tänkbara samvete (och med rätta) eftersom jag är extremt slarvig med att ta på mig hjälmen... Den jag har är 10 år gammal, sedan är jag själv gammal nog för att ha växt upp när de äkta frigolitkepsarna kom, och det var ju först
Jonas... Nu fick jag sämsta tänkbara samvete (och med rätta) eftersom jag är extremt slarvig med att ta på mig hjälmen... Den jag har är 10 år gammal, sedan är jag själv gammal nog för att ha växt upp när de äkta frigolitkepsarna kom, och det var ju först
Quote from Funbeat user on 24 July 2008, 09:47Cyklist är en titel som innebär att man genomfört ett officiellt utlyst tempolopp och haft en snittfart på fyrtio km/h eller mer i resultatlistan. Titeln kan ta med sig sedan genom livet..
Wannabiecyklister är de som försöker att komma upp i fyrtio km/h.
Cyklist är en titel som innebär att man genomfört ett officiellt utlyst tempolopp och haft en snittfart på fyrtio km/h eller mer i resultatlistan. Titeln kan ta med sig sedan genom livet..
Wannabiecyklister är de som försöker att komma upp i fyrtio km/h.
Quote from Funbeat user on 24 July 2008, 09:48Ja, på med hjälmen!
Men t.o.r jobbet och hem är ju bra! beror på hur långt det är! Hela den här veckan har jag cyklat till och från jobbet. 3mil enkelväg. Ibland när benen protesterar undrar jag egentligen vad jag håller på med hahaha Idag är det 21mil.
Ja, på med hjälmen!
Men t.o.r jobbet och hem är ju bra! beror på hur långt det är! Hela den här veckan har jag cyklat till och från jobbet. 3mil enkelväg. Ibland när benen protesterar undrar jag egentligen vad jag håller på med hahaha Idag är det 21mil.
Quote from Funbeat user on 24 July 2008, 09:55David, vad räknas som ett officiellt utlyst tempolopp. Ett där man måste vara licenserad för antar jag?
David, vad räknas som ett officiellt utlyst tempolopp. Ett där man måste vara licenserad för antar jag?