Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumCykelVilken är Er definition på landsv …
You need to log in to create posts and topics.

Vilken är er definition på en landsvägscyklist? När kan man egentligen börja säga att man är landsvägscyklist?

Är det när man cyklat ett visst antal mil i veckan?
När man äger en landsvägscykel och cyklar då och då?
När man cyklar med en klubb?
När man

>Eller kanske när solstrecken på benen börjar komma pga cykelbyxorna?

Stackars britterna med deras väder 😉

Själv så anser jag mig inte vara en landsvägscyklist utan en triathlet. Dock cyklar jag landsväg.

Jag tycker nog det räcker med att man kör landsvägshoj som medveten träningsform (cyclocross e.d.) och har hjälm. Samt kläder som ser ändamålsenliga ut, och dvs praktiska för uppgiften!

Sen kan man snygga t ill benämningarna (H)

haha ja det finns inga landsvägscyklister i England! 😉

Mjae, du cyklar nog för mycket i stan 😉
Har ingen aning om när övergången sker, tror själv jag börjar närma mig nu, har alla prylar som bra cykel med alla tillbehör, skor, cykelbyxor och tröjor. Till och med 2 par speciella strumpor.
Men ibland kan jag

haha, ja då kanske man kan se sig som landsvägscyklist då ,-)

Jonas... Nu fick jag sämsta tänkbara samvete (och med rätta) eftersom jag är extremt slarvig med att ta på mig hjälmen... Den jag har är 10 år gammal, sedan är jag själv gammal nog för att ha växt upp när de äkta frigolitkepsarna kom, och det var ju först

Cyklist är en titel som innebär att man genomfört ett officiellt utlyst tempolopp och haft en snittfart på fyrtio km/h eller mer i resultatlistan. Titeln kan ta med sig sedan genom livet..

Wannabiecyklister är de som försöker att komma upp i fyrtio km/h.

Ja, på med hjälmen!

Men t.o.r jobbet och hem är ju bra! beror på hur långt det är! Hela den här veckan har jag cyklat till och från jobbet. 3mil enkelväg. Ibland när benen protesterar undrar jag egentligen vad jag håller på med hahaha Idag är det 21mil.

David, vad räknas som ett officiellt utlyst tempolopp. Ett där man måste vara licenserad för antar jag?