Quote from Guest on 4 September 2014, 15:41Jag tycker inte att jag har så höga krav när det gäller löparapp till min telefon:
-Jag vill kunna köra Spotify samtidigt
-Jag vill ha en röstcoach som varje kilometer ger mig total tid, total sträcka och mellantid på senaste kilometer.Någon som kan ti
Jag tycker inte att jag har så höga krav när det gäller löparapp till min telefon:
-Jag vill kunna köra Spotify samtidigt
-Jag vill ha en röstcoach som varje kilometer ger mig total tid, total sträcka och mellantid på senaste kilometer.
Någon som kan ti
Quote from Funbeat user on 4 September 2014, 15:51Kan tipsa om RunnerUp!
https://play.google.com/store/apps/details?id=org.runnerup&hl=sv
Den har stöd för det mesta så som stöd för automatisk uppladdning av pass till flera ställen, tex funbeat, runkeeper, strava (dock måste man godkänna varje pass på fun
Kan tipsa om RunnerUp!
https://play.google.com/store/apps/details?id=org.runnerup&hl=sv
Den har stöd för det mesta så som stöd för automatisk uppladdning av pass till flera ställen, tex funbeat, runkeeper, strava (dock måste man godkänna varje pass på fun
Quote from Funbeat user on 5 September 2014, 07:46Svaret är klockrent: Endomondo - som är jättebra vad gäller detaljerad analys av passet, och slå av "coaching". Första gången jag sprang med Endomondo, när jag kom intill en kyrkogård, började (förlåt) fanskapet gorma "spring snabbare, etc....." Endomondo
Svaret är klockrent: Endomondo - som är jättebra vad gäller detaljerad analys av passet, och slå av "coaching". Första gången jag sprang med Endomondo, när jag kom intill en kyrkogård, började (förlåt) fanskapet gorma "spring snabbare, etc....." Endomondo
Quote from Funbeat user on 5 September 2014, 09:19Jag gillar också Endomondo, men jag får inte det att funka tillsammans med spotify på min telefon. Efter en kilometer tystnar musiken. Röstcoachen går inte ens in - det blir bara tyst.
Jag gillar också Endomondo, men jag får inte det att funka tillsammans med spotify på min telefon. Efter en kilometer tystnar musiken. Röstcoachen går inte ens in - det blir bara tyst.
Quote from Funbeat user on 9 September 2014, 10:38Själv använder jag Runtastic Pro, men det är mest för att jag vill kunna använda min Sony Smartwatch.
Så om RunnerUp skulle stödja Sony SW2 och Android Wear så skulle jag gärna gå över på den.
__
Fredrik
Själv använder jag Runtastic Pro, men det är mest för att jag vill kunna använda min Sony Smartwatch.
Så om RunnerUp skulle stödja Sony SW2 och Android Wear så skulle jag gärna gå över på den.
__
Fredrik
Quote from Funbeat user on 10 September 2014, 13:49Jag körde Sports-tracker på min Samsung Galaxy S2.
Fungerar bra. Den är inte så bra på att mäta höjd (stigning) men det är gps:er generellt dåliga på.Jag kör spotify och varje km (eller var 5e beroende på vad du väljer) får du feed back på engelska.
Jag körde Sports-tracker på min Samsung Galaxy S2.
Fungerar bra. Den är inte så bra på att mäta höjd (stigning) men det är gps:er generellt dåliga på.
Jag kör spotify och varje km (eller var 5e beroende på vad du väljer) får du feed back på engelska.
Quote from Funbeat user on 10 September 2014, 17:45Ska testa Sports Tracker nästa gång, hoppas att det ska funka!
Ska testa Sports Tracker nästa gång, hoppas att det ska funka!
Quote from Funbeat user on 19 September 2014, 08:45Fredrik Rosin, jag är ganska oinsatt i smartwatch/wear än så länge. Hur fungerar det?
Du har din telefon i fickan och sen har man en extension i klockan som är en miniapp där man kan starta/stoppa/se notifikationer?
Isf antar jag att vi får bygga en exte
Fredrik Rosin, jag är ganska oinsatt i smartwatch/wear än så länge. Hur fungerar det?
Du har din telefon i fickan och sen har man en extension i klockan som är en miniapp där man kan starta/stoppa/se notifikationer?
Isf antar jag att vi får bygga en exte
Quote from Funbeat user on 19 September 2014, 11:07Ang. SmartWatch (som är Sony med Google Wear) och Samsung Tizen klockor.
Det finns numera även klockor som har GPS (och flera andra sensorer) inbyggda. Det innebär att du INTE behöver ha en telefon.Redan idag stödjer exvis Runkeeper och Runtastic klocko
Ang. SmartWatch (som är Sony med Google Wear) och Samsung Tizen klockor.
Det finns numera även klockor som har GPS (och flera andra sensorer) inbyggda. Det innebär att du INTE behöver ha en telefon.
Redan idag stödjer exvis Runkeeper och Runtastic klocko
Quote from Funbeat user on 20 September 2014, 08:26RunnerUp är ju open source så vill/kan man går det bra att koda lite själv.
Jag började kolla lite på det igår men insåg att det blir lite svårt för mig då min telefon (samsung s4 mini) endast har 4.2.2 och det behövs 4.3. Och inte har jag någon klocka he
RunnerUp är ju open source så vill/kan man går det bra att koda lite själv.
Jag började kolla lite på det igår men insåg att det blir lite svårt för mig då min telefon (samsung s4 mini) endast har 4.2.2 och det behövs 4.3. Och inte har jag någon klocka he