Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumCykelVilken blåsning!!!
You need to log in to create posts and topics.

Jaha idag hade jag verkligen laddat för att cykla långpass. Bra förberedelse med mat sömn mm. Jag sätter mig i sadeln o trampar iväg o allt känns kanon men redan efter 3 km så känns det inte lika bra längre. Bra fart, bra cadens o bra känsla i benen.
MEN

Tror det skall riktigt mycket till innan Vätternrundan ställs in. 2004 var det regn, kallt och blåsigt men rundan kördes ändå.

jaadu skulle de stoppa vätternrundan pga blåst så cyklar jag den själv! ;p

men du måntro att det blåst här också idag.. jag cyklade på en cykelväg som går längst med en rätt stor sandstrand, varifrån det blåste inåt. Så nu är min cykel sandblästrad på vä

1991 regnade det under alla de 30 milen runt Vättern, och blåste från sjön efter starten så att det kändes som om man lutade sig 30grader in mot vinden. Det var ingen som pratade om att ställa in den rundan. Så det bli nog åk av det 😀

usch hata blåst!
Påminner om ett tri race ja gjorde för dryga månaden sen. Var platt bana, 29 km cykling och platt som skåne. Men BLÅÅÅSIGT!
Vind"pustar" upp till 35mph = 15.6 m/s. Inte skoj alls! Vissa blåste faktiskt omkull och fick fula roadrash :/
Den

Fotbollsmatcher ställer man in!

Cykellopp körs!

Under Girot i slutet av 8o-talet ställde man in en passage över Stelvio? Tror jag det var! för att det snöat 10cm på natten.

Inte för cyklisternas skull, utan för att man inte fick upp bilarna!

Alldeles för snart Karin, alldeles för snart (16 juni). Jag ser att du aldrig cyklat i skåne 😉 Tror att vi kommit överens om att norra uppland är betydligt plattare.

oo då får ni ligga i med hårdträningen!

Skåne? Jag har faktiskt aldrig cyklat (roadbike) i Sverige....alls...bara i USA... Sån newbee är jag!
Får väl testa när ja kommer hem! 🙂 Bara de inte blåser är ja nöjd! (t+)

Kommer inte du från Skåne i botten Karin? om du inte har cyklat här för vi väl ta ut dig i den skånska myllan, eller den jävliga blåsten om man så vill...

haha jo.ja e skåning. Cyklat mycket i backarna från Glumslöv ner till havet...det var backar det! Men inte på nån fräsig roadbike utan en helt vanlig hoj 🙂