Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumCykelVilken blåsning!!!
You need to log in to create posts and topics.

Kul att frågan fick en sådan vändning;)
Ja du har så rätt Lingling! Termometern säger en sak o fakta en annan.
Bra att veta att vättern körs i både ur o skur.
Blåser det mycket får man ta rygg på någon större för att slippa blåsa av vägen.

188 cm och cyklar med en Ardbeg cykeltröja, så ta rygg på mig, det brukar vara populärt (t+) när det blåser. Kan ha att göra med att jag inte direkt är en liten kille !! 😉

Låter tryggt med lite "stor" växta för oss lite mindre:-)

Funderade ett tag på blytyngder runt magen för att inte flyga bort i sidvindarna ha ha.
Har ännu inte vant mig vid min "lätta" cykel väger 1,2 kg ( inte jag alltså)helt vansinnigt emot min Skepp

VA.. har du en cykel som väger 1,2 kg???

1.2 kg, ja det är nog en såndär cirkuscykel, eller så är det vikten på ramen hon menar.

När jag köpte cykeln så sa han i affären att den bara vägde 1,2 kg . Ha ha tyckte att den var tung för att väga så lite men självklart är det bara ramen som väger så men har förstått att det är VIKTIGT att ha en lätt ram för cykelns totalvikt. Den är dock

Hmm.. svår fråga Jonas.. vad sägs om att ta av hatten först så vi får se?? 🙂

Med risk för att glida in på ämnet igen 😉 Är det så att det blåser ovanligt mycket denna våren i Uppsalatrakten? Kan inte minnas att det blåste så i Göteborg, eller är det bara för att GBG är mer kuperat?

/K

Den här våren är väldigt blåsig i Göteborgstrakten också...

... och jag som trodde att det tog halva rundan för mig att få upp trycket i benen 😉