Forum

Forum Navigation
You need to log in to create posts and topics.

Nu vill jag inte tramsa utan komma med ett seriöst inlägg.

Om två personer springer en milbana och person 1 alltid tar ytterkurva så borde ju deras gps visa på att person 1 har löpt en längre sträcka bara av ytterkurvsprincipen.
Så för att springa rätt

Sen har vi Heisenbergs osäkherhetsprincip men den ganska hör till avdelningen trams.

Det får du med en gps.

+/-1 %.

Mer eller mindre pga. träd, byggnader m.m. som skymmer de svaga satellitsignalerna.

Vissa hävdar att en rätt kalibrerad fotpod kan ge säkrare. Har ej provat.

Jag springer alltid längre och snabbare enligt Sporttracks än enligt klockan. Jag väljer att tro på det som ger bäst självförtroende (H).

Men jag kan störa mig på att det skiljer ganska mycket, uppåt 10 sekunder per kilometer.

Om man ska tro Anders så får du springa fortare så blir det ett mindre fel...

Om man vill ha bättre självförtroende ska man springa längre än Christer.

Tar man alltid ytterkurvan och stigen är två meter bred så springer man ca 12 m längre än den som håller innerkurvan. Jag springer där underlaget är bäst och plattast!

Aha, men det gäller ju bara om du inte byter sida om spåret svänger åt "andra" hållet, eller sviker min intuition mig?

12 m längre blir det om du ständigt ligger kvar på samma sida av spåret, yttersidan och att det är 2 m utanför innersidan.

Om du kämpar och alltid sneddar till innersidan i varje kurva tjänar man mer ju kurvigare spåret är. Men du tjänar förvånandsvärt l

Eftersom jag vill hinna så långt som möjligt genar jag i alla kurvor 😉