Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumCykelVilken medelhastighet klarar ni h …
You need to log in to create posts and topics.

Är rätt ny inom cykling (asfalt/racer). Har haft möjlighet att träna på en hyfsad cykel under sommaren då jag normalt mest löptränar, men fick löparknä i början av sommaren. Cyklar lite olika turer, både långt & kort. Men jag har kört en runda på 3,3 mil

jag kan snitta 35 över 9mil på en ganska flat bana solo har gjort det ett par gånger senaste mitt i en halv IM.

svårt att jämföra smedelhastighet från bana till bana.

men jag kan säga att min första sommar 2012 gick jag från 28 till 30 och sedan över vi

Ok, imponerande! Känns som jag som har hyfsat löparflås orkar hålla uppe kadensen, men att det blir lite för dåligt tryck än så länge. Och provar jag för hårt börjar lätt vaderna krampa och krångla efter nån mil. De sätter oftast stopp före mjölksyran ell

Tror det är bra att köra intervaller, och inte bara flåköra X antal mil. Jag orkade högre hastigheter först efter att jag började med intervaller (började cykla i Maj).

Ryan: Vad tränade du på vinterträningen? Styrketräning för benen? Träningscykel?

Köpte en biltema 19kg cykel med dubbdäck och cyklade varje dag till arbete oavsett vädret. Sedan 60-90min på tränare visa kväller.

Jag har inte börjat med något intervall träning, men när min axel har läkte färdig kommer jag köra sånt mer under vinter. Ä

Jag har 29.6 i snitt med MTB på grus Men det är på 2.2 mil förra året var det 25
Racer ligger jag på 32 i år i 12 mil själv skall tilläggas, och hade 28 förra året.
Tränade bara kadens under vintern, löpning och skidor. Men det går framåt.

Ha i åtanke att det största motståndet att övervinna vid cykling är vindmotståndet som ökar exponentiellt, alltså är det mycket svårare att öka 1km/h från tex 35-36km/h än från 30-31.

I går körde jag en träningsrunda på 33,8 km med ett snitt på 34,5 km/h. Tog i, men inte någon maxcykling.

Kanske skulle kunna hålla runt 36,5-37 km/h på den distansen i dagsläget, med tanke på snittfarter jag har hållit under triathlonlopp.

Det kostar

38-40 km/h när jag tar i över 3 mil rundbana.

Nånstans mellan 38 o 40 här med.
Tränar ca en timme om dagen fördelat på sim, cykel, löp o styrka.
Har tränat mer tidigare år dock.