Quote from Funbeat user on 16 September 2013, 21:17Runt 32-34 på en flack väg. Började cykla mitten av Juni i år. Aldrig tidigare cyklat.
Runt 32-34 på en flack väg. Började cykla mitten av Juni i år. Aldrig tidigare cyklat.
Quote from Funbeat user on 16 September 2013, 22:11Jag tycker egentligen sådana här frågor är så ointressanta eftersom det finns så många yttre faktorer som inverkar... Men okej, solo på min vanliga alu-racer med tempopinnar och med nummerlapp på ryggen så 32-33 i snitt. Fast jag kan köra 24 på en träning
Jag tycker egentligen sådana här frågor är så ointressanta eftersom det finns så många yttre faktorer som inverkar... Men okej, solo på min vanliga alu-racer med tempopinnar och med nummerlapp på ryggen så 32-33 i snitt. Fast jag kan köra 24 på en träning
Quote from Funbeat user on 16 September 2013, 22:50Lufttemp och vind spelar roll, och förstås framför allt kupering och ev andra hinder. Tempopinnar/tempohoj gör rejäl skillnad och annan aeroutrustning påverkar lite också.
Lufttemp och vind spelar roll, och förstås framför allt kupering och ev andra hinder. Tempopinnar/tempohoj gör rejäl skillnad och annan aeroutrustning påverkar lite också.
Quote from Funbeat user on 17 September 2013, 07:06Anders: Vad betyder "rejäl skillnad" i din ordbok i fråga om snittfart på en 3-milsrunda?
Anders: Vad betyder "rejäl skillnad" i din ordbok i fråga om snittfart på en 3-milsrunda?
Quote from Funbeat user on 17 September 2013, 08:10Tja, jag ökade 2-3 km/h "bara" genom att sätta tempopinnar på racern...
Tja, jag ökade 2-3 km/h "bara" genom att sätta tempopinnar på racern...
Quote from Funbeat user on 17 September 2013, 08:33Lars: samma för mig ca 2-3km/h nästan direkt efter jag lagt på tempo pinnar och gjorde en bike fit
Lars: samma för mig ca 2-3km/h nästan direkt efter jag lagt på tempo pinnar och gjorde en bike fit
Quote from Funbeat user on 17 September 2013, 08:44Lars: För mig kollade jag samma puls i 31 km/h i bocken och 33,5 i temoposition för några år sedan.
Lars: För mig kollade jag samma puls i 31 km/h i bocken och 33,5 i temoposition för några år sedan.
Quote from Funbeat user on 17 September 2013, 08:49TS - du har en del "löpartänk" i ditt resonemang. Vilket inte är fel, det är inte det jag säger. Men på cykel betyder de yttre faktorerna så mycket mer eftersom farten är så mycket högre.
- Motvind/medvind
- Sittställning
- Drafting (på rulle eller i klun
TS - du har en del "löpartänk" i ditt resonemang. Vilket inte är fel, det är inte det jag säger. Men på cykel betyder de yttre faktorerna så mycket mer eftersom farten är så mycket högre.
- Motvind/medvind
- Sittställning
- Drafting (på rulle eller i klun
Quote from Funbeat user on 17 September 2013, 12:42Japp, fast jag är rätt ny så har jag märkt att yttre förutsättningar påverkar mycket. Jag tycker det ska vara en runda, ganska flack, och rätt lugna vindförhållanden, samt att man cyklar ensam. Då bör de allra flesta veta om de klarar ligga på typ 30, 34
Japp, fast jag är rätt ny så har jag märkt att yttre förutsättningar påverkar mycket. Jag tycker det ska vara en runda, ganska flack, och rätt lugna vindförhållanden, samt att man cyklar ensam. Då bör de allra flesta veta om de klarar ligga på typ 30, 34
Quote from Funbeat user on 17 September 2013, 13:12Förutom att det är skillnad på bockstyre och tempobåge/tempohoj tycker jag alltid jag taggar till lite extra när det är tävling. Brukar ligga runt 30 när jag tränar själv men konstaterar att jag höll 35,4 över de första 30 km av 90 vid Vansbro triathlon.
Förutom att det är skillnad på bockstyre och tempobåge/tempohoj tycker jag alltid jag taggar till lite extra när det är tävling. Brukar ligga runt 30 när jag tränar själv men konstaterar att jag höll 35,4 över de första 30 km av 90 vid Vansbro triathlon.