Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumCykelVilken medelhastighet klarar ni h …
You need to log in to create posts and topics.

Nummerlappsefffekt 🙂

Sara, Ryan och Anders. Samma ökning för mig. Tyckte att ordet "rejäl" lovade mer :-).

Ja, det är ju ett relativt begrepp. 😉

Ska bli spännande att se vad det ger mer att byta till den här kompisen

BILD:http://thebikepalace.com/wp-content/uploads/2011/10/9727-07_SHIV_SW-Di2-X2_CarbonCropped-425x239.jpg

till nästa säsong, bli starkare i a

Lars K nämner kadensträning, hur går sånt till?

Hur man gör? Det kanske någon erfaren cyklist har fler tips på. Jag har helt enkelt medvetet och med hjälp av en kadensmätare sett till att ligga på så hög kadens som tekniken tillåtit. När tendenser till sadelstuds uppstår har jag växlat upp. Långsamt oc

Träna på att trampa snabbt och lätt? 🙂 Jag tycker det är lättast att köra i intervallform, t.ex. 4 x 4 min med kadens över 95 (eller vad man nu bestämt sig för). Att cykla med hög kadens är en träningssak, så man lär sig att sitta ner avslappnat och int

Själv är jag tvärtom, Lars, cyklar snabbare med låg kadens än med hög - har inga problem med övergången till löpningen heller. Körde tex Sala Silverman HIM med kadens under 80, och var ändå fräsch i benen till löpningen. Men jag vill bli bättre på att hål

Sara: Beror det på att du tappar teknik vid högre kadens, eller har du förhållandevis starkare ben än hjärta/lungor? Varför vill du träna upp kadensen?

En rundtrampscykel är en cykel med dubbla kedjor. Mn har den och tränar sin rundtrampsteknik på. Är den tyst är rundtrampet optimalt. Annars låter det... ILLA! Går inte att missa kan man säga. 😉 Finns på endel testcenter, cykelaffärer, cykelgym mm. Rekom

Extremt svårt att jämföra sådant här som tidigare nämnts. Extra svårt blir det om man av någon anledning blir tvungen att stoppa på banan pga korsning eller annat.

Gissningsvis skulle jag hålla någonstans i närheten av 40 km/t på en helt flack bana ifal