Forum

Forum Navigation
You need to log in to create posts and topics.

Har läst om en del som brukar köra med namnlapp eller namn tryckt på linnet på marathon. Efter 30 km lär man ju behöva all peppning man kan få så då har jag funderat att ev testa med namnlapp på Sthlm Marathon.

Frågan är då: Vilket papper kan man använda

Har du ingen gammal nummerlapp som du kan använda?

Tyg och skriva för hand?

Laminera vilken papp som helst?

Varför i hela fridens namn ska du göra en egen namnlapp att ha på maran? Det ingår ju en i startavgiften som visar ditt namn, land, startgrupp och dessutom rätt nummer.

Tyvec eller liknande heter ett papper som är nästintill omöjligt att förstöra. Det är samma som används för att fästa chipet i skon.

Finns i pappershandeln typ svanströms gamla esselte.

Om det går att stoppa i er skrivare vågar jag inte svara på... Ko

En gång för cirka tjugo år sedan tryckte man upp namnet så stort på nummerlappen så att åskådarna lätt kunde avläsa det på håll. Och jag har väl aldrig blivit så påhejad som det året...kanske en grej att ta upp igen...blir ju lite personligare då.

Hehe, jag borde väl ha anat att jag skulle få lite påhopp för en sån här fråga... 😉

Såvitt jag kan bedöma är det här med namn på t-shirt/linne (vanligtvis bara förnamnet) framförallt en amerikansk/engelsk företeelse. Jag visste ju inte att det var fulls

Vill du trycka på så finns det något som heter "transfertryck" vilket kan enkelt förklaras som att du värmer på trycket.

Finns ett tryckeri i Sollentuna utanför Stockholm som trycker personliga tröjor. Annars kolla med idrottslag de gör sådan tryck på si

För att undvika eventuella diskussioner med funktionärerna skull du ju kunna ha kvar din ursprungliga nummerlapp fullt synlig under din egentillverkade? Fast det blir ju en himla massa papper på bröstet, men du får väl i så fall försöka slimma ned din ege