Quote from Guest on 8 September 2009, 20:51Nybörjare som jag är på detta med Triathlon har jag lite funderingar på hur "hårt" man ska köra i de olika grenarna.
Har joggat sedan Maj 2008, började cykla i somras då knät började bråka. När jag springer så brukar jag ligga på en snittpuls på 90-92% a
Nybörjare som jag är på detta med Triathlon har jag lite funderingar på hur "hårt" man ska köra i de olika grenarna.
Har joggat sedan Maj 2008, började cykla i somras då knät började bråka. När jag springer så brukar jag ligga på en snittpuls på 90-92% a
Quote from Funbeat user on 8 September 2009, 21:01Jag tycker också att det är svårt att komma upp i en hög puls när man cyklar ensam. Prova att cykla i grupp eller med nån jämnbra (partempo). Då ska du se att pulsen kommer upp mycket högre än vad den brukar när du cyklar ensam (har inga problem att komma
Jag tycker också att det är svårt att komma upp i en hög puls när man cyklar ensam. Prova att cykla i grupp eller med nån jämnbra (partempo). Då ska du se att pulsen kommer upp mycket högre än vad den brukar när du cyklar ensam (har inga problem att komma
Quote from Funbeat user on 8 September 2009, 21:04Vad får man gratis när man cyklar, mer än syra?
Vad får man gratis när man cyklar, mer än syra?
Quote from Funbeat user on 8 September 2009, 21:07Mat som flur, mygg och sparvar.
Hmm, så det är bara att pressa sig till det yttersta mao, får försöka hitta en cyklist till så att vi blir en grupp.
Mat som flur, mygg och sparvar.
Hmm, så det är bara att pressa sig till det yttersta mao, får försöka hitta en cyklist till så att vi blir en grupp.
Quote from Funbeat user on 8 September 2009, 21:12Det man får gratis är lättja... Det är mycket lättare att fuska i cykling och löpning. I alla fall tycker jag det är mentalt tuffare att pressa sig i cykling än vad det är i löpning. Kan ha att göra med vad min kropp är van vid också.
Det man får gratis är lättja... Det är mycket lättare att fuska i cykling och löpning. I alla fall tycker jag det är mentalt tuffare att pressa sig i cykling än vad det är i löpning. Kan ha att göra med vad min kropp är van vid också.
Quote from Funbeat user on 8 September 2009, 21:53Om du tränar cykling för triathlon så är det ju knappast fel att du tränar att cykla på egen hand. Lämnar benen in efter fem minuter så kör du antagligen på för tunga växlar och troligtvis också för dåligt uppvärmd. Prova igen med mer uppvärmning, lättare
Om du tränar cykling för triathlon så är det ju knappast fel att du tränar att cykla på egen hand. Lämnar benen in efter fem minuter så kör du antagligen på för tunga växlar och troligtvis också för dåligt uppvärmd. Prova igen med mer uppvärmning, lättare
Quote from Elias Engqvist on 8 September 2009, 22:45Som jag ser det är cyklingen nyckelgrenen i triathlon. Åtminstone i långdistans. Du måste naturligtvis ha en viss simkunskap och vana att simma långt. Du måste också ha tränat en hel del långdistanslöpning, men det är på cykeln det mesta avgörs. Du tillbr
Som jag ser det är cyklingen nyckelgrenen i triathlon. Åtminstone i långdistans. Du måste naturligtvis ha en viss simkunskap och vana att simma långt. Du måste också ha tränat en hel del långdistanslöpning, men det är på cykeln det mesta avgörs. Du tillbr
Quote from ellen olsson on 8 September 2009, 22:46Jag skiter i princip helt i simträningen. Huvudfokus ligger på cykling.
Nåt högre puls på löpningen än på cyklingen för att besvara frågan i rubriken.
Jag skiter i princip helt i simträningen. Huvudfokus ligger på cykling.
Nåt högre puls på löpningen än på cyklingen för att besvara frågan i rubriken.
Quote from Funbeat user on 9 September 2009, 09:53Du behöver långdistanspass på cykeln med jämna mellanrum och på de passen ska du inte ligga på den pulsen, finns inga möjligheter att hålla den pulsen så lång sträcka. Ända gången jag är uppe och snurrar på den pulsen på hojen är när jag kör intervaller.
Du behöver långdistanspass på cykeln med jämna mellanrum och på de passen ska du inte ligga på den pulsen, finns inga möjligheter att hålla den pulsen så lång sträcka. Ända gången jag är uppe och snurrar på den pulsen på hojen är när jag kör intervaller.
Quote from Jonathan Lilja Lindström on 9 September 2009, 11:05Mathias
Jag hade samma problem i början. Men efter några 100 timmar cykel löste det sig. Du har kondition från löpningen, men saknar cykelmuskler.
Mathias
Jag hade samma problem i början. Men efter några 100 timmar cykel löste det sig. Du har kondition från löpningen, men saknar cykelmuskler.