Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningVilken pulsklocka skall man köpa
You need to log in to create posts and topics.

12

Nu har jag funderingar på att köpa mig en pulsklocka och tänkte att någon kanske kunde ge lite nyttiga tips om vilken jag skall köpa. Den skall användas till jogging hoppas någon har några ideer vilka klockor jag bör titta på

En klocka som jag har fastnat för är Suuntos T4, den kommer i september och verkar rätt häftig. En anpassande coach som lägger upp en träningsstrategi och visar träningens effekt på konditionen samtidigt som man tränar låter inte helt fel... 🙂

Dessuto

Kolla på Sigma´s pulsklockor, ofta mycket prisvärda. Tips kolla nät/cykel)butiker för bra pris.

Fundera om du behöver funktioner som: synka till dator, höjdmätare mm, mm

Jag gillar Polars, mycket lättanvänd. Har T11 (tror jag), den ger max, medel, energiförbrukning, fett%. Det jag saknar på den är möjlighet till varvräkning och minpuls.

Nu har jag köpt en pulsklocka det blev en bion plus. har testat den idag hade lite svårt med kontakten melan klockan och bältet men efter att spänt bältet lite så funkade det skapligt. Nästa gång tänker jag prova sån där ekg-gel så kanske det blir bättre

Brukar räcka med att fukta bältet med saliv eller svett.

per har du nåt förslag på hur hårt bälte bör sitta jag tyckte jag fick spänna rätt hårt för att det skulle funka är det lika för dig

Kolla in Suuntos T6. Den mäter varje pulsslag och tar inte ett medelvärde under 10-15 sekunder som andra klockor. den har även mycket annat lull lull

Sorry såg inte att du redan hade köpt en klocka, lycka till

Saliv eller svett, det går bra att fukta med vatten innan man tar på det också, kanske känns fräschare; Har dessutom för mig att enligt skötselråden ska man hålla ytorna ngt sånär rena om man vill att de ska fungera bra.

12