Quote from Guest on 21 November 2010, 07:55Det finns ju en uppsjö av olika trainers. Vilken ska man välja? Biltema-varianten för strax under 900spänn? Eller kanske en sån där man kan koppla till sin dator och sen kunna köra olika vägsträckor runt världen? Om jag förstått det rätt fixar då datorn m
Det finns ju en uppsjö av olika trainers. Vilken ska man välja? Biltema-varianten för strax under 900spänn? Eller kanske en sån där man kan koppla till sin dator och sen kunna köra olika vägsträckor runt världen? Om jag förstått det rätt fixar då datorn m
Quote from Lars Mörrby on 21 November 2010, 08:05Jag har en ganska enkel Tacx Satori som jag köpte föra hösten. Magnetbroms som man kan justera mellan 1 och 10. Punkt.
Den duger bra att cykla på, är rätt tyst, etc men det är tråkigt att inte få
någon feedback. Jag kan ju med hjälp av min pulsklocka se v
Jag har en ganska enkel Tacx Satori som jag köpte föra hösten. Magnetbroms som man kan justera mellan 1 och 10. Punkt.
Den duger bra att cykla på, är rätt tyst, etc men det är tråkigt att inte få
någon feedback. Jag kan ju med hjälp av min pulsklocka se v
Quote from Funbeat user on 21 November 2010, 10:51Jag valde Tacx Flow, den är tyst. Dock är jag inte hundra på displayen. Tycker den är krånglig att förstå. Just nu använder jag den bara för motstånd och kadens. Kadens kunde jag fått i pulsklockan, så egentligen är den lite onödig.
Men det viktigaste ty
Jag valde Tacx Flow, den är tyst. Dock är jag inte hundra på displayen. Tycker den är krånglig att förstå. Just nu använder jag den bara för motstånd och kadens. Kadens kunde jag fått i pulsklockan, så egentligen är den lite onödig.
Men det viktigaste ty
Quote from Funbeat user on 21 November 2010, 10:52Jag har en ännu enklare, Tacx Sirius, som är rätt lik Börjes. Den är hyggligt tyst, med blåsande fläkt får jag höja volymen en del på TVn, men inte extremt.
Feedback får jag genom att utöver pulsklocka köra med cykeldatorn på bakhjulet, så får jag låtsas-
Jag har en ännu enklare, Tacx Sirius, som är rätt lik Börjes. Den är hyggligt tyst, med blåsande fläkt får jag höja volymen en del på TVn, men inte extremt.
Feedback får jag genom att utöver pulsklocka köra med cykeldatorn på bakhjulet, så får jag låtsas-
Quote from Funbeat user on 21 November 2010, 11:09Håller med Mathias, Tacx Flow är ett kanonbra alternativ som ger justeringsmöjligheter men det gäller att lära sig dem vilket jag ej gjort heller...
Håller med Mathias, Tacx Flow är ett kanonbra alternativ som ger justeringsmöjligheter men det gäller att lära sig dem vilket jag ej gjort heller...
Quote from Funbeat user on 21 November 2010, 13:42Jag har Tacx Flow och gillar den.
Displayen är lite knepig men det beror mest på visningsalternativen.
Vill jag se belastning i Watt, kadensen, tiden, hastigheten eller eller...Justeringsmöjligheterna är egentligen endast motståndet mot bakhjulet, vad
Jag har Tacx Flow och gillar den.
Displayen är lite knepig men det beror mest på visningsalternativen.
Vill jag se belastning i Watt, kadensen, tiden, hastigheten eller eller...
Justeringsmöjligheterna är egentligen endast motståndet mot bakhjulet, vad
Quote from Funbeat user on 21 November 2010, 15:06Värmde upp på cykeln innan löpningen idag och lärde mig lite mer om inställningarna.
En sak som jag inte förstått är att man kan ställa in Watt, sen är det bara att hålla kadensen där man vill ha den så justeras motståndet. Så vid låg kadens blir det tun
Värmde upp på cykeln innan löpningen idag och lärde mig lite mer om inställningarna.
En sak som jag inte förstått är att man kan ställa in Watt, sen är det bara att hålla kadensen där man vill ha den så justeras motståndet. Så vid låg kadens blir det tun
Quote from Funbeat user on 21 November 2010, 16:29Sitter cykeln fast i en Tacx Flow? Jag är ute efter att träna balans och funderar på en roller. Någon som har erfarenhet av en sådan?
Sitter cykeln fast i en Tacx Flow? Jag är ute efter att träna balans och funderar på en roller. Någon som har erfarenhet av en sådan?
Quote from Funbeat user on 21 November 2010, 18:07Jag har en helt oelektronikifierad Elite Chronomag Fluid. Vätskebromsad (vilket ger ett exponentiellt motstånd liknande luftmotståndet) och med magnetbroms utöver det för att kunna justera basnivån på motståndet i fem olika steg. Mjukplast på rullen för a
Jag har en helt oelektronikifierad Elite Chronomag Fluid. Vätskebromsad (vilket ger ett exponentiellt motstånd liknande luftmotståndet) och med magnetbroms utöver det för att kunna justera basnivån på motståndet i fem olika steg. Mjukplast på rullen för a
Quote from Funbeat user on 21 November 2010, 20:20Jag har också en Tacx Flow. För mig stod valet mellan den enklare Satori (som ej behöver ström) och Flow. Valet föll på Flow pga av möjligheten att få den att automatiskt justera motståndet till en viss watt oberoende av fart på hjulet, perfekt när man kö
Jag har också en Tacx Flow. För mig stod valet mellan den enklare Satori (som ej behöver ström) och Flow. Valet föll på Flow pga av möjligheten att få den att automatiskt justera motståndet till en viss watt oberoende av fart på hjulet, perfekt när man kö