Quote from Funbeat user on 21 November 2010, 21:32Ingen som testat roller då?
Ingen som testat roller då?
Quote from Funbeat user on 21 November 2010, 21:38Ja, cykeln sitter fast i Tacx Flow. Hela konstruktionen bygger på att hjulet sitter fast och maskinen sätter ett reglerbart motstånd mot bakhjulet.
Ja, cykeln sitter fast i Tacx Flow. Hela konstruktionen bygger på att hjulet sitter fast och maskinen sätter ett reglerbart motstånd mot bakhjulet.
Quote from Funbeat user on 21 November 2010, 21:42Ingen som testat roller? Någon?
Så då var det det där med en trainer där bakhjulet sitter fast. Jag undrar hur enkelt det är att ta sätta dit cykeln resp. att ta bort cykeln från trainern? Tar det lång tid? Mycket jobb? Peace of cake?
Ingen som testat roller? Någon?
Så då var det det där med en trainer där bakhjulet sitter fast. Jag undrar hur enkelt det är att ta sätta dit cykeln resp. att ta bort cykeln från trainern? Tar det lång tid? Mycket jobb? Peace of cake?
Quote from Elias Engqvist on 21 November 2010, 21:5810 sekunder
10 sekunder
Quote from Funbeat user on 21 November 2010, 22:16Va? Men hur då? Är det inte en massa mekande innan cykeln är på plats? Eller, hur sitter cykeln fast?
Va? Men hur då? Är det inte en massa mekande innan cykeln är på plats? Eller, hur sitter cykeln fast?
Quote from Funbeat user on 21 November 2010, 22:53Den sitter fast i snabbkopplingens "bultar" eller vad man ska kalla det som sticker ut. Till vår trainer fick man med en snabbkoppling som passade trainern.
Den sitter fast i snabbkopplingens "bultar" eller vad man ska kalla det som sticker ut. Till vår trainer fick man med en snabbkoppling som passade trainern.
Quote from Funbeat user on 21 November 2010, 23:25Att sätta fast cykeln i trainern (min trainer) tar kanske fem sekunder. Däremot tar det en stund att palla upp framhjulet, ställa upp fläkten på lämplig "stolpe" och en del andra småsaker som måste göras.
Att sätta fast cykeln i trainern (min trainer) tar kanske fem sekunder. Däremot tar det en stund att palla upp framhjulet, ställa upp fläkten på lämplig "stolpe" och en del andra småsaker som måste göras.
Quote from Funbeat user on 22 November 2010, 01:00Jobbigast är att byta till trainerdäcket, men det gör man ungefär lika ofta som vinterdäck på bilen...
Jobbigast är att byta till trainerdäcket, men det gör man ungefär lika ofta som vinterdäck på bilen...
Quote from Funbeat user on 22 November 2010, 09:22Karin, jag har kört mkt roller tidigare. Använde det flitigt i ett tidigare liv när det inte fanns trainer.
Roller är ett lysande sätt att få bra kontroll på cykeln och järnkoll på balansen. Däremot upplevde jag att det var svårt att köra riktigt hårda i
Karin, jag har kört mkt roller tidigare. Använde det flitigt i ett tidigare liv när det inte fanns trainer.
Roller är ett lysande sätt att få bra kontroll på cykeln och järnkoll på balansen. Däremot upplevde jag att det var svårt att köra riktigt hårda i
Quote from Funbeat user on 22 November 2010, 11:04Jag kollade på Tacx Sirius på nätet. Passar plånboken bra. Nån som kan kommentera ljudnivån kontra dyrare varianter? Känns liksom att mellan 1500 och 2000 får vara max för en trainer ... MVH, Fredrik
Jag kollade på Tacx Sirius på nätet. Passar plånboken bra. Nån som kan kommentera ljudnivån kontra dyrare varianter? Känns liksom att mellan 1500 och 2000 får vara max för en trainer ... MVH, Fredrik